دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1395 - 16:10

«از من بپرسید»هایی که جوابی جز «نمی دانم» ندارند/ اطلاع‌رسانی در نمایشگاه کتاب در هاله‌ای از ابهام

اولین روز از نمایشگاه کتاب تهران، تقریبا بدون اطلاع‌رسانی در حال برگزاری است و مسئولان غرفه‌های مربوطه، از محل استقرار غرفه‌ها و راهروها خبر ندارند.
کد خبر : 82578

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، با آغاز به کار بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران، سردرگمی بازدیدکنندگان در یافتن غرفه های مورد نظرشان، مهمترین چالش روز اول نمایشگاه به شمار می آید.


در شرایطی که کار آماده‌سازی برخی از غرفه ها هنوز به اتمام نرسیده، هیچ کدام از راهروهای نمایشگاه، لیست غرفه هایی که در آن قرار دارند را بر خود ندارد و بازدیدکنندگان نمی دانند در هر راهرو، چه غرفه هایی وجود دارد.


با این حساب بازدیدها عمدتا به شکلی بی برنامه و همراه با گمانه‌زنی انجام می شود و منطبق نبودن مکان برخی از غرفه ها با ترتیب الفبایی، بیشتر منجر به سردرگمی شده است.


نکته قابل توجه این است که غرفه های اطلاع رسانی در سطح نمایشگاه، تنها یک نقشه کلی از نمایشگاه را که محل سالن های مختلف در آن مشخص شده را در اختیار دارند و وقتی از آن ها سوالی پرسیده می شود، می گویند «نمی دانیم؛ هنوز سیستم های رایانه ای نرسیده اند!». آنها نمی دانند، در حالی که روی کارتی که به گردن دارند نوشته است: «از من بپرسید.»


همچنین فعال نبودن رادیو نمایشگاه که همه ساله به اطلاع‌رسانی سطح نمایشگاه کمک می کرد نیز، یکی دیگر از ضعف های نمایشگاه امسال به شمار می آید؛ هرچند سکوت جاری و ساری در نمایشگاه، در مقابل حجم پیام های تبلیغاتی که در دوره های قبل شاهد آن بودیم، خود نعمتی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته