دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1395 - 16:20
دو خبر/

کرسی آزاداندیشی؛ جایگاه تربیت اخلاقی و نقش آن بر سعادت انسان از دیدگاه شهید مطهری (ره) در واحد اصفهان

حوزه معاونت دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با همکاری دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی این دانشگاه به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم اقدام به برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع جایگاه تربیت اخلاقی و نقش آن بر سعادت انسان از دیدگاه شهید مطهری (ره) کرد.
کد خبر : 82575

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا در این نشست تخصصی فرهنگی که با استقبال استادان برگزار شد، حجت‌الاسلام محمد حیدری معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در سخنانی به تببین دیدگاه شهید استاد مرتضی مطهری در اهمیت اخلاق و تربیت اسلامی پرداخت.


حیدری با تأکید بر نقش اخلاق و تربیت در سعادت انسان گفت: «استاد شهید مطهری (ره) شخصیتی بودکه هم به مفاهیم و اصول مباحث فلسفی اشراف داشت و هم اسلام‌شناس و محقق برجسته ای در این عرصه بود که توانسته است از مفاهیم سرشار و غنی آموزه‌های اسلامی و نظر اهل بیت (ع) در ارائه نظر خود استفاده کند.»


استادان هم در این جلسه به ارائه نظر و سوالات خود درباره این بحث پرداختند و در ادامه دکتر رضا اسماعیلی معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به جمع بندی مطالب پرداخت.



در پایان جلسه به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم و استاد هدایایی از سوی معاونت دانشجویی فرهنگی، شامل آثار استاد شهید مطهری به شرکت کنندگان در جلسه اهدا شد.


برگزاری کارگاه روزنامه نگاری حرفه ای در واحد اصفهان


نخستین کارگاه 3 روزه «آموزش روزنامه نگاری و عکاسی خبری» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا در این کارگاه که با شرکت اعضای فعال نشریات و مجلات دانشجویی و دبیران کانون‌های فرهنگی برگزار شد، مباحثی با محوریت اصول خبرنویسی، خبر و آسیب های اجتماعی، حقوق و قوانین نشریات و اصول مقدماتی عکاسی ژورنالیستی توسط استادان مجرب مورد بحث و آموزش قرار گرفت.



در آغاز این کارگاه محمودرضا احسانی رئیس اداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل این کارگاه را برای دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه مفید دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری این دست کارگاه ها ی آموزشی بر پر بار تر شدن محتویات نشریات دانشجویی نقش مؤثری داشته باشد.


در این کارگاه که به همت اعضای نشریه دانشجویی جارچین برگزار شد مجموعاً 12 ساعت تدریس انجام شد که با استقبال فراوان دانشجویان روبرو شد.


در پایان این کارگاه سه روزه شرکت کنندگان به منظور خودآزمایی با انجام مصاحبه حضوری با دکتر رضا اسماعیلی معاون دانشجویی فرهنگی در پوشش سوألات بی واسطه و صریح، آموخته های خود را تمرین کردند.


به همه شرکت کنندگان این کارگاه از سوی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، گواهینامه معتبر اعطا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته