دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با ۵۹ درصد تورم دولت را تحویل گرفتیم؛

میرکاظمی: می‌شود ظرف دو سال تورم را به یک عدد منطقی رساند

میرکاظمی: می‌شود ظرف دو سال تورم را به یک عدد منطقی رساند
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: می‌شود ظرف دو سال تورم را به یک عدد منطقی رساند که ما این کار را آغاز کردیم و پیش‌بینی‌مان این است که سال آینده روند افزایشی تورم، کاهشی شود.
کد خبر : 825712

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، مسعود میرکاظمی امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: ما با ۵۹ درصد تورم را تحویل گرفتیم و تا پایان سال این عدد خیلی کاهشی شد. امسال نیز یکسری اصلاحات داشتیم، اصلاحات ارز ترجیحی، پرداخت ۵۷ درصد حقوق کارگران و بقیه اصلاحات که در ساختار کشور اتفاق افتاد باعث شد که الان به حدود ۴۰ درصد تورم برسیم یعنی ۱۹ درصد از زمانی که دولت را تحویل گرفتیم کاهش داشته است و امیدواریم که سال آینده این کاهش ادامه‌دار باشد.

وی به تلاش‌های دولت برای کاهش نرخ تورم گفت: ۲ راه حل وجود دارد. گاهی اوقات شما با یک منابع ناپایدار حقوق‌ها را بالا برده و به مردم پرداخت می‌کنید، اما از طرف دیگر از جیب مردم خارج می‌کنید که این به نفع مردم نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: می‌شود ظرف ۲ سال واقعاً عدد تورم به یک عدد منطقی رساند و به سمت تک رقمی شدن رفت.

میرکاظمی ادامه داد: اتفاقاتی افتاد و اصلاحاتی انجام شد که قانون هم بود در نهایت این اتفاق (روند کاهشی تورم) از سال گذشته افتاد. اگر ما میخواستیم روند قبلی را ادامه دهیم امروز مجبور می‌شدیم پایه پولی از بحث دارایی خارجی بانک مرکزی را افزایش دهیم که تورم خیلی سنگینی را به مردم تحمیل می‌کرد.

وی گفت: با این اصلاحاتی که صورت گرفت این رویه مدیریت شد و انشاالله در سنوات بعدی این عارضه را به عنوان یکی از ریشه‌های افزایش نقدینگی مهار شده و سال آینده این مشکلات را کمتر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته