دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهردار تهران مطرح کرد؛

مدیریت فرونشست زمین با استفاده از پساب

مدیریت فرونشست زمین با استفاده از پساب
شهردار تهران گفت: تلاش ما این است میزان مصرف آب را کاهش دهیم تا با استفاده از پساب بتوانیم درب چاه‌های شهری را ببندیم و از این طریق فرونشست زمین را مدیریت کنیم.
کد خبر : 825693

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر نیرو و در جمع خبرنگاران با اشاره به حل مشکل انرژی تهران گفت: در حوزه برق با کاهش مصرف انرژی روند مشخصی را دنبال خواهیم کرد همچنین در حوزه تجدیدپذیرها نیز به دنبال این هستیم تا بتوانیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم و باید تاکید کنم که مجموع این کارها برای رفع آلودگی هوا و کاهش مصرف انرژی مؤثر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۱ هزار وسیله روشنایی در تهران وجود دارد اظهار کرد: اگر مصرف این تعداد از چراغ‌ها از ۱۲۵ به ۲۵ تبدیل شود شاهد کاهش حدود ۳۵ مگاواتی انرژی خواهیم بود و این موضوع می‌تواند حتی منجر به صرفه‌جویی و کاهش مصرف در مجموعه‌های شهرداری تهران شود.

شهردار تهران تصریح کرد: تلاش ما این است تا میزان مصرف را کاهش دهیم و به دنبال این هستیم تا با استفاده از پساب درب چاه‌های شهری را ببندیم و از این طریق فرونشست زمین را مدیریت کنیم.

زاکانی با اشاره به بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت تهران نیز گفت: بی تردید ما مشتاق ایجاد شفافیت هستیم و در موارد قانونی حتماً این کار را انجام می‌دهیم در کلیه موضوعات تلاش می‌کنیم تا پیشگام این موضوع باشیم در کمیسیون ماده ۵ نیز تمامی تصمیمات به صورت به روز روی سامانه شفافیت بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/

هلدینگ شایسته