دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را بشناسیم

دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را بشناسیم
رئیس‌جمهور در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه را به‌عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد.
کد خبر : 825688

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، با توجه به پیشنهاد اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه را به‌عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد.

عبدالحسین خسروپناه در بهمن ۱۳۴۵ در شهر دزفول زاده شده‌ است و در دزفول، یزد و قم به تحصیلات حوزوی پرداخته است. 

وی در سال ۱۳۶۸ دروس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و ۱۲ سال از محضر استادانی همچون آیت الله وحید خراسانی، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی بهره برد. خسروپناه همچنین تحصیل دروس تخصصی کلام اسلامی را در کنار دروس خارج فقه و اصول در سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکترای کلام اسلامی با رتبه اول فارغ التحصیل شد و پایان نامه خود را با عنوان انتظارات بشر از دین تدوین کرد.

تحصیل تفسیر قرآن و فلسفه و عرفان و بهره‌مندی از محضر استادانی همچون آیت‌الله تدین‌ نژاد، آیت‌الله حسن‌ زاده آملی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله انصاری شیرازی یکی دیگر از بخش‌های تحصیلی‌ دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی است که از سال ۱۳۶۴ تا سال ۱۳۸۵ ادامه داشته است.

خسروپناه از سال ۱۳۷۰ در کنار تحصیل در بخش پژوهش هم فعال بوده و مدیریت‌های پژوهشی و اجرایی نیز برعهده داشته است.

در مهر ماه 1398 دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحول در علوم انسانی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران را به عنوان معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، پژوهشگر و مدرس فلسفه و حکمت، رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و دبیر و نایب رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره است که عضویت در شورای پژوهشی سازمان بسیج اساتید، ریاست کمیسیون تخصصی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و ریاست کارگروه علوم انسانی اسلام شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش را در کارنامه اجرایی خود دارد.

استاد خسروپناه که بیش از صد پایان نامه کارشناسی ارشد حوزه و دانشگاه را راهنمایی و مشاوره و داوری و بیش از ۳۰ رساله دکتری را مشاوره و داوری کرده، پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله قائم مقام مرکز مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی حوزه علمیه قم، قائم مقام معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، معاون پژوهشکده حکمت و دین پژوهی و ... را بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته