دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هراس نفت از اشباع عرضه

روز گذشته قیمت نفت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه با کاهش همراه شد.
کد خبر : 82541

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در واقع این کاهش قیمت ادامه روند نزولی روز دوشنبه بود که نفت خام با اقدام معامله‌گران برای اینکه سود بیشتری از رشد قیمت در ماه آوریل به دست آوردند به زیر 45 دلار رسید.


آخرین آمار تولید آمریکا امروز در گزارش هفتگی سازمان اطلاعات انرژی این کشور اعلام می‌شود و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در این گزارش ذخایر نفت آمریکا طی هفته گذشته 500 هزار بشکه افزایش را نشان دهد.


همچنین خبرها حاکی است که کشورهای عضو اوپک در ماه گذشته میلادی تولید نفت خود را افزایش داده و این موضوع نیز عاملی برای تحت فشار قرار دادن قیمت‌های نفت بود.


عراق این هفته اعلام کرد که صادرات نفت از میادین جنوبی این کشور در ماه آوریل به 3.4 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاتر از 3.3 میلیون بشکه در روز در ماه گذشته آن است.


همچنین برخی اظهار کرده‌اند که ممکن است، عربستان سعودی به تولید 10.5 میلیون بشکه در روز برسد. ایران نیز میزان صادرات خود را به دو میلیون بشکه در روز افزایش داده است.


بر این اساس، روز گذشته قیمت نفت خام آمریکا با 1.13 دلار کاهش، در 43.65 دلار در هر بشکه بسته شد و اکنون نیز با کاهش همراه بوده و در نرخ 43.61 دلار در حال خرید و فروش است.


نفت برنت روز سه‌شنبه با 86 سنت کاهش، در 44.97 دلار ایستاد و اکنون نیز با همین نرخ در حال معامله است.


انتهای پیام/

برچسب ها: نفت برنت نفت خام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته