دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1401 - 10:06
مروتی در گفت‌وگو با آنا:

داوطلبان نابینا و ناشنوا برای شرکت در کنکور دی ماه امکانات خاص دریافت می‌کنند

داوطلبان نابینا و ناشنوا برای شرکت در کنکور دی ماه امکانات خاص دریافت می‌کنند
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: برای شرکت داوطلبان نابینا و ناشنوای کنکور دی ماه ۱۴۰۲ امکانات ویژه در نظر گرفته ایم. 
کد خبر : 825122

حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پژوهش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های سازمان سنجش برای داوطلبان ناشنوا و نابینا به منظور شرکت در کنکور دی ۱۴۰۲ گفت: سازمان سنجش همانند سال‌های گذشته برای آسان‌تر شدن شرکت داوطلبان نابینا و ناشنوا در کنکور دی ۱۴۰۲ تمهیداتی اندیشیده است. 

وی افزود: داوطلبانی که در زمان جلسه کنکور به علت مشکلات جسمانی، نابینایی یا ناشنوایی به منشی نیاز دارند تسهیل در شرایط برگزاری امتحان برای آن‌ها را به وجود آورده ایم، اما تنها شرط این است که در زمان نام نویسی کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ حتما نوع وضعیت جسمانی خود را اعلام کرده باشند. 

مروتی تصریح کرد: این قبیل از داوطلبان کنکوری در مکان‌های مناسب به همراه بهترین منشی‌ها حاضر می‌شوند و در صورت نیازمندی به مکان خاص، به آنجا فرستانده می‌شوند. 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: حضور داوطلبان با شرایط خاص بستگی به شهر و استان زندگی آن‌ها دارد که باید ببینیم آیا جای مخصوصی در این زمینه دارند یا خیر، اگر نداشته باشند در حوزه امتحانی برای آن‌ها جای مخصوصی را فراهم می‌کنیم. 

** افزایش تعداد دفترچه‌های کنکور به علت جلوگیری از تقلب است

مروتی با اشاره به تعداد زیاد دفترچه‌های کنکور و استرس داوطلبان اظهار کرد: تمام برنامه‌های سازمان سنجش به صورت منظم پیش می‌روند و داوطلبان با در دست داشتن هر دفترچه به همراه پاسخ نامه مطابق زمانی که در اختیار دارند بدون استرس می‌توانند در جلسه کنکور شرکت کنند، تمام موارد مذکور به این علت است که یک پاسخ نامه در دست یک فرد نباشد و اگر به هر دلیلی سوالات دفترچه لو رفت داوطلبان فرصت دریافت پاسخ سوالات را به علت محدودیت زمانی نداشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته