دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1401 - 15:44
رئیس دانشگاه آزاد اصفهان:

دبیرخانه جشنواره صحیفه سجادیه به دانشگاه آزاد اصفهان سپرده شد

دبیرخانه جشنواره صحیفه سجادیه به دانشگاه آزاد اصفهان سپرده شد
پیام نجفی گفت: افتخار می‌کنیم که دبیرخانه جشنواره صحیفه سجادیه به دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان سپرده شده است.
کد خبر : 824877

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه با محور اهمیت انس و چگونه خواندن صحیفه سجادیه با اشاره به برنامه‌های سال گذشته دبیرخانه مهدویت اظهار کرد: امسال هم مانند سال قبل فشردگی برنامه‌های مهدویت را از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دبیرخانه مهدویت تجدیدعهد دانشگاهیان با امام زمان در قالب پیاده‌روی از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد جمکران در آستانه نیمه شعبان است و در کنار آن محور‌های علمی مرتبط با مهدویت هم جایگاه ویژه‌ای داشته و دنبال می‌شود.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که دبیرخانه جشنواره صحیفه سجادیه به دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شده است؛ چنانچه دبیرخانه کشوری مهدویت هم به دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شده بود، امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر دانشگاه‌ها به خوبی از عهده اجرای آن برآییم. امروز دانشگاهیان به شدت به معنویت، پیوند با امام زمان(عج) و مباحث مهدویت پژوهی و یا استفاده از معنویت دعا‌های صحیفه سجادیه نیاز مبرم دارند.

**طلبه باید حداقل یک‌بار در شبانه‌روز به صحیفه سجادیه مراجعه کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان نیز با تأکید بر اهمیت صحیفه سجادیه گفت: یک از توصیه‌هایی که مکرراً آیت‌الله بهاءالدینی به طلاب توصیه می‌کردند این بود که هر طلبه باید حداقل یک‌بار در شبانه‌روز به صحیفه سجادیه مراجعه کند.

برنامه‌های مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

حجت‌الاسلام مرتضی خوش‌نویس‌زاده اضافه کرد: مجموعه دعا‌هایی که از اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به ما رسیده به‌ویژه صحیفه سجادیه به شدت مورد توجه مقام معظم رهبری، آیت‌الله بهاءالدینی، آیت الله بهجت و سایر خوبان خداست. یکی از ویژگی‌های این کتاب این بوده که مفاهیم دینی در قالب دعا آموزش داده شده و بسیار غنی از مفاهیم متعالی است. امیدواریم که در توفان حوادث و مشکلات روزگار مراجعه به صحیفه و استفاده از این دعا‌ها را فراموش نکنیم.

** برگزاری جشنواره جایزه ملی شهید چمران

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان نیز با طلب آمرزش برای آیت الله مصباح که تازگی سالروز درگذشت وی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم این طرح را به‌صورت جامع چنانچه مورد نظر بنیان‌گذار آن آیت الله مصباح بوده برگزار کنیم و برای دنبال کردن این هدف برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

محمد باقری بیان کرد: برنامه دیگری که در حال برنامه‌ریزی هستیم جشنواره جایزه ملی شهید چمران است که ویژه استادان بزرگواری بوده که در واحد‌های دانشگاهی دغدغه انقلاب اسلامی را دارند و امیدواریم جشنواره ماندگاری بشود و در همه حوزه‌های علمی، هنری، علوم انسانی و علوم دینی آثار خوب و ارزنده‌ای به جشنواره ارسال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته