دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اعظم بروجردی در گفت وگو با آنا؛

هنرمندان عرصه های مختلف همیتی برای معرفی شخصیت سردار کنند

هنرمندان عرصه های مختلف همیتی برای معرفی شخصیت سردار کنند
کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: هنرمندان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری می توانند در راستای معرفی شخصیت سردار قاسم سلیمانی به عنوان یک سردار ملی و فراملی تأثیرگذار باشند.
کد خبر : 824436

اعظم بروجردی، بازیگر، نمایش‌نامه نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به پیشگام بودن هنر تئاتر در معرفی شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی و برگزاری چهارمین دوره جشنواره تئات سردار آسمانی بیان کرد: اینکه آثار ارسالی به این دوره از جشنواره همگی در شهرهای خودشان اجرا شده است، از یک طرف خوب و از طرف دیگر فضای گسترده ای برای ارزیابی و بررسی نمایش نامه های ارسالی به جشنواره است که روند داوری و ارزیابی آثار را سخت می کند. اگر تمامی آثار در یک شهر متمرکز و اجرا شده و پس از اتمام برگزاری جشنواره در شهرهای خودشان اجرا کنند، از لحاظ مردمی بودن، ارزیابی بهتر آثار و با کیفیت ترکردن آثار اقدام موثرتری است.

وی افزود: هنرمندان باید فعالیت های فرهنگی و هنری بیشتری در راستای معرفی شخصیت سردار قاسم سلیمانی به عنوان یک شخصیت ملی و فراملی داشته باشند. چندین نهاد فرهنگی در کشور داریم که در راستای ارزش های انقلاب اسلامی کار می کنند، اما انگار به مرور زمان دستخوش تحول قرار گرفته و کیفیت لازمه فعالیتی خود را از دست دادند. به طور مثال، حوزه هنری باید کارهای ارزشی بسیاری انجام بدهد و بر روی سوژه های قابل قبول و مردمی کار کند، اما انگار از این جریان فاصله می گیرد.

بروجردی در ادامه اشاره کرد: از نظر من، این فاصله گیری اشتباه است و این نهادها باید در راهی که انجام می دهند و در جهت مردمی تر کردن فعالیت ها بدون کاستی گرفتن از ارزش هایشان استقامت کنند. باید هرچه می توانند هنرمندان و مردم را به یکدیگر نزدیک کنند اما اینکه بخواهند این کار را با فاصله گرفتن از هدف و ارزش هایشان انجام بدهند، درست نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: جانفدا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته