دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1401 - 12:26
رئیس انجمن روابط عمومی ایران:

«روابط عمومی» تحقیقات اجتماعی، تعامل با مردم و افکارسنجی است

«روابط عمومی» تحقیقات اجتماعی، تعامل با مردم و افکارسنجی است
خسرو رفیعی با بیان اینکه روابط عمومی نمای درونی و بیرونی هر سازمانی را به رخ می‌کشد، گفت: روابط عمومی در واقع تحقیقات اجتماعی، تعامل با مردم و افکارسنجی است.
کد خبر : 824432

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران در دومین نشست عمومی انجمن روابط عمومی شهرستان کاشان به میزبانی دانشگاه آزاد کاشان اظهار کرد: روابط عمومی نمای درونی و بیرونی هر سازمانی را به رخ می کشد و ما اولین نهاد مدنی پس از انقلاب هستیم که مجوز وزارت کشور را دریافت کردیم.
وی افزود: بزرگترین سرمایه هر سازمانی، سرمایه انسانی آن است. برای اینکه بتوانیم این سرمایه انسانی را حفظ کنیم، جایی جز روابط عمومی برای آن وجود ندارد. به علاوه باید توجه داشت که روابط عمومی مسئول تشریفات نیست بلکه تصمیم ساز در سازمان است.
این مسئول با بیان اینکه روابط عمومی در واقع تحقیقات اجتماعی، تعامل با مردم و افکارسنجی است، عنوان کرد: روابط عمومی رسالت‌های بلند و باشکوهی دارد؛ دانش و آگاهی را به اعماق جامعه می‌برد و فرصت دانستن را در اختیار همه به همه می‌دهد. در واقع روابط عمومی‌ها مهندسان اندیشه‌اند.
وی افزود: روابط عمومی تولید شهد دانایی می‌کند و جامعه را به سمت تمدن هزاره سوم سوق می‌دهد؛ بنابراین توسعه پایدار بدون روابط عمومی قابل تعریف نیست. وظیفه روابط عمومی پردازش نیروی انسانی است. روابط عمومی مهم‌ترین عنصر توسعه پایدار است؛ این انسان‌ها هستند که فردای کشور را می‌سازند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز گفت: شرایط اساسی برای توسعه روابط عمومی در ایران کمی مشکل و در عین حال پیچیده است ولی هر سازمانی برای کیفیت بخشی به خدمات خود راهی جز نگاه مدرن و علمی به مقوله روابط عمومی ندارد
میثم عرب زاده افزود: روابط عمومی در ایران باید مهارتی، سنجشی، توانمند و هوشمند باشد.
وی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در دنیای امروز اظهار کرد: روابط عمومی با مشکلات مختلفی رو به رو هستند؛ اما مشکلی که اکنون روابط عمومی‌ها با آن مواجه هستند، تولید محتوای بی‌کیفیت و درگیری با تکنولوژی عالی است. محتوای تکراری، طولانی و اغلب بدون استراتژی از جمله مشکلات تولید محتوا در این حوزه است. اگر ندانیم به کجا می‌رویم دیگر فرقی نمی‌کند در چه مسیری هستیم و اگر می‌دانیم به کجا می‌رویم باید نقشه راه داشته باشیم.
عرب زاده گفت: روابط عمومی سنتی و مدرن هنوز با هم هماهنگ نشده و در نتیجه هنوز مدیرانی هستند که معتقد به جوابیه دادن به رسانه ها است. اکنون همه جامعه خود یک رسانه هستند ما اکنون در نبرد روابط عمومی نیاز به ساماندهی مجدد و از همه مهم‌تر الگوی روابط عمومی ایرانی داریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بیان کرد: دفتر نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در شهرستان کاشان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به زودی را اندازی می شود.

«روابط عمومی» تحقیقات اجتماعی، تعامل با مردم و افکارسنجی است
رئیس دفتر نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در شهرستان کاشان نیز گفت: روابط عمومی باید شاخص بومی سازی شده داشته باشد. شاخص روابط عمومی پایه ارتباطات میان فردی است. در این سطح فرد باید مهارت‌های ارتباطی، نگرش ارتباطی و تفکر مثبت داشته باشد. بخش پایه روابط عمومی شامل شایستگی‌های فردی، مهارت‌های حرفه‌ای و دانش و تخصصی ارتباطی است.
عباسعلی کحال بیان کرد: روابط عمومی اطلاع رسانی نیست بلکه مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی است. روابط عمومی حرفه‌ای دانش محور است و از تکنولوژی روز استفاده می‌کند.
وی گفت :روابط عمومی مدیر نظام ارتباطی سازمان است. روابط عمومی تخصصی یعنی باید برنامه‌نویس و سناریو نویس باشید. به علاوه نباید فراموش کرد که روابط عمومی با تحقیق آغاز شده و با تحقیق پایان می‌یابد.
کحال ادامه داد: سال گذشته موفق به تأسیس دفتر نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در شهرستان کاشان شدیم و بسیاری از دانشجویان و متخصصان امر روابط عمومی در عضویت رسمی هستند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با اشاره فعالیت ۴۰ساله این دانشگاه در تربیت بیش از ۴۰هزار دانش آموخته متعهد و متخصص به اهمیت زیاد روابط عمومی برای پیشبرد اهداف سازمان خود اشاره کرد و گفت: هر مدیری اگر از جنس روابط عمومی باشد به نقش بی بدیل آن آگاه است و از اعتماد به امر مهم روابط عمومی هیچ وقت ضرر نمی کند.
جواد دهقانی گفت : به یاری خدا و توجه کامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ایجاد رشته های روابط عمومی ،روزنامه نگاری و علوم ارتباطات در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در مراحل بعد در مقطع تحصیلات تکمیلی دنبال خواهد شد .
در پایان این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید کارت عضویت اعضا تقدیم شد و سه اثر نفیس انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نوشته اعضای هیئت علمی این دانشگاه تقدیم میهمانان شد.

«روابط عمومی» تحقیقات اجتماعی، تعامل با مردم و افکارسنجی است

انتهای پیام/

برچسب ها: کاشان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته