دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

احیاء 10 هزار واحد صنعتی از برنامه‌های وزارت صنعت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: باتوجه به وضعیت موجود در بخش صنعت، این وزارتخانه برنامه احیاء 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط را در برنامه خود قرار داده است.
کد خبر : 82439

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، علی یزدانی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان با بیان اینکه راه‌اندازی دوباره این تعداد واحد به 160 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: درسال94 با حمایت‌های صورت گرفته 850 واحد با اشتغال‌زایی 16 هزار و 709 نفر درشهرکها و نواحی صنعتی کشور دوباره راه‌اندازی شده است.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران عنوان: در این طرح تامین منابع مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور تصویب شده و قرار است از محل منابع بانکی، صندوق‌های تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و استفاده از منابع خارجی(یوزانس) تامین شود.


وی گفت: توجه ویژه به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از مهم‌ترین مصوبات این ستاد است و در بخشنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به بانک‌ها اعلام شده که واحدهای صنعتی تحت اختیار خود را دوباره راه‌اندازی کنند.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه فعالیت ۷ هزار و ۵۸ واحد متوقف است، ادامه داد: در شهرک‌ها ونواحی صنعتی کشور ۳۷ هزار و ۳۵ واحد صنعتی مستقر هستند.


یزدانی افزود: اکنون 87 هزار و 609 واحد صنعتی در کشور دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد 79 هزار و 838 واحد صنایع کوچک هستند که 42 درصد اشتغال کشور را پوشش می‌دهند.


وی اظهار کرد: در شهرک‌های صنعتی کشور یک هزار و 99 واحد توسط بانک‌ها تملک شده که از این تعداد 276 واحد به صورت کامل متوقف هستند و بقیه نیز با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند.


یزدانی تصریح کرد: 99 هزار و 840 سرمایه‌گذار تاکنون در کشور جواز تاسیس گرفته‌اند که از این تعداد 29 هزار و 799 طرح در شهرک‌های صنعتی است و در استان گلستان یک هزار و 345 طرح با میزان پیشرفت‌های مختلف در حال اجراست که 803 طرح در داخل شهرک‌های صنعتی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته