دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1401 - 23:20
برای بازگشت به وزارت انرژی؛

معاون رابرت مالی از وزارت خارجه آمریکا کنار رفت

معاون رابرت مالی از وزارت خارجه آمریکا کنار رفت
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد، معاون رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از وزارت خارجه این کشور به وزارت انرژی باز می‌گردد.
کد خبر : 824310

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، سه مقام آمریکایی اعلام کردند که جرت بلانک، معاون رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، تیم ایران را در وزارت امور خارجه ترک می‌کند و به وزارت انرژی آمریکا بازمی گردد تا به فعالیت خود پیرامون سیاست هسته‌ای ادامه دهد.

تارنمای آمریکایی – صهیونیستی"اکسیوس" با ارتباط این موضوع به مذاکرات وین، مدعی شد که خروج بلانک از تیم رابرت مالی نشانه دیگری از اعتقاد دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممکن نبودن بازگشت به برجام در شرایط کنونی است.

آکسیوس ادعا کرد بلانک، معاون رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران و یکی از بازیگران کلیدی در مذاکرات غیرمستقیم با ایران بر سر بازگشت به برجام در دو سال گذشته بود.

این رسانه آمریکا در عین حال با نقض ادعای خود به نقل از یکی مقامات ارشد آمریکایی نوشت که بلانک، کارمند اداره ایمنی هسته‌ای وزارت انرژی آمریکا است و پس از نزدیک به دو سال همکاری با وزارت امور خارجه آمریکا، به محل خدمت پیشین خود باز می‌گردد و این یک انتقال عادی کارمندان دولتی است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: رابرت مالی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته