دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بررسی رفتار‌های مربیان پرتغالی در ایران

از آرامش دستیار مورینیو و رکوردشکنی سرمربی غیر قابل مهار استقلال!

از آرامش دستیار مورینیو و رکوردشکنی سرمربی غیر قابل مهار استقلال!
بررسی رفتارهای سرمربیان پرتغالی دو تیم استقلال و سپاهان نشان می دهد که سرمربی اصفهانی‌ها نسبت به همتای خود رفتارهایی معقول‌تر از خود نشان می‌دهد.
کد خبر : 824076

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، دست تقدیر باعث شد تا ریکاردو ساپینتو سکان هدایت استقلال را در دست بگیرد و مورایس دستیار سابق مورینیو هم سر از سپاهان در آورد، اما تا اینجای کار و با گذشت ۱۴ هفته از رقابت‌های لیگ برتر عملکرد فنی و نتایج هر دو مربی نوسان زیادی داشته و به جرات می‌توان گفت بخشی از هواداران استقلال و سپاهان از عملکرد تیمشان چندان راضی نیستند، اما جالب اینجاست که مورایس برخلاف ساپینتو یک مربی کاملاً آرام نشان داده ( به جر یک صحنه در دیدار سپاهان و پیکان در تهران) و حتی وقتی تیمش عقب می‌افتد و جریان بازی به سودش پیش نمی‌رود، کنترل اعصاب خود را حفظ می‌کند.

 اصفهانی‌ها کمتر به یاد دارند که سرمربی تیم محبوبشان از کوره در برود و یا حرکات عجیبی انجام بدهد، اما در آن سو ساپینتو با احتساب بازی پنجشنبه با تراکتور ۴ بازی تیمش را به دلیل اعتراضات عجیب و غریب و رفتار‌های تند از دست  داده است. او در مقابل ذوب آهن، فولاد و آلومینیوم اراک محروم بود و حالا در بازی فردا با تراکتور که در تبریز برگزار می‌شود هم نمی‌تواند از روی نیمکت تیمش را همراهی کند.

از آرامش دستیار مورینیو و رکوردشکنی سرمربی بدون اعصاب استقلال!

 رفتار‌های عجیب ساپینتو که نمونه اش را در بین دو نیمه دیدار با مس مشاهده کردیم قبلا در مورد بهزاد غلامپور هم دیده بودیم جایی که یکبار حدود ۵۰ ثانیه چنان فریاد‌هایی بر سر او کشید که غلامپور از همان جا تصمیم گرفت برخلاف مربیان قبلی هرگز روی شانه‌های مرد پرتغالی پرواز نکند! با ادامه این رفتار‌ها مسلماً ساپینتو و استقلال متضرر خواهند شد چون او تنها مربی لیگ برتر است که چهار کارت زرد دریافت کرده و حالا به همین دلیل نمی‌تواند در آخرین بازی نیم‌فصل اول تیمش را همراهی کند.

 مورایس هموطن ساپینتو هم مثل سرمربی استقلال نتایج چندان مناسبی نگرفته و این هفته مغلوب پیکان شده است، اما رفتار‌های معقول او باعث شده تا نگاه‌ها کمتر به سمت این مربی برود و انتقادات کمتری هم متوجه دستیار سابق مورینیو شود.آیا ساپینتو با این مدل اعتراض کردن در نیم فصل دوم و جام حذفی نتیجه می‌گیرد و سوال مهمترین این که آیا او تا آخر فصل سرمربی استقلال خواهد بود؟ برای رسیدن به جواب این سوالات باید منتظر گذشت زمان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته