دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1401 - 10:49
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی:

مکتب شهید سلیمانی حکمرانی مقاومت است

مکتب شهید سلیمانی حکمرانی مقاومت است
عبدالحسین خسروپناه گفت: مکتب معرفتی و مدیریتی شهید سلیمانی را می‌توان به حکمرانی مقاومت تعبیر کرد.
کد خبر : 824056

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کاشان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار کرد: مکتب حاج قاسم ابعاد مختلفی دارد که یک ساحت آن مربوط به حکمرانی مقاومت است. حکمرانی شهید سلیمانی مبانی و اصولی دارد که از آنها آثار هویتی در شخصیتش نمایان شده بود.

باید الگوی حکمرانی حاج قاسم سلیمانی را در حوزه مسکن، علم، فرهنگ و … به کار ببریم.

وی افزود: مبانی الگوی حکمرانی در مکتب سلیمانی دارای توحیدمحوری، ولایت مداری و آخرت گرایی است. توحیدمحوری بنیادی‌ترین مبانی بوده که در الگوی حکمرانی شهید حاج قاسم وجود دارد. شهید حاج قاسم سلیمانی نخستین کسی بود که جنگ شناختی را مطرح کرد و اعتقاد داشت باید از ظرفیت نخبگان برای تبیین جنگ شناختی استفاده کنیم. علم و حکمت بنیان از اصول مهم حاج قاسم بود و تأکید داشت حکمرانی مقاومت باید براساس علم و حکمت باشد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و عنوان کرد: تدبیر، برنامه ریزی، شجاعت، قاطعیت، ریسک پذیری، وحدت آفرینی، استفاده از ظرفیت اهل سنت، اعتماد به نفس واقع بینانه، تواضع و فروتنی،  سعه صدر و دریادلی بودن، مشورت پذیری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی هدایت گرایانه، دفاع از بیچارگان و مظلومان و … از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود.

خسروپناه با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در مدل حکمرانی مبانی و اصولی داشت، گفت: در جبهه سازی مقاومت بین الملل، سیاست گذاری داشت، مقررات را تعیین کرده و با ایجاد ساختار، گفتمان سازی می‌کرد. باید الگوی حکمرانی حاج قاسم سلیمانی را در حوزه مسکن، علم، فرهنگ و … به کار ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته