دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ۹ ماهه امسال؛

۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شد

۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شد
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از ۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور تزریق شده است.
کد خبر : 823630

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی  گفت: با توجه به ورود موج سرمای تازه از ابتدای هفته و افزایش مصرف گاز در کشور، از پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی طی ۱۰ روز گذشته از دی‌ماه، بیش از ۵ هزار و ۵۹۶ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق شد.

وی افزود: کارکنان و متخصصان پالایشگاه‌های مجتمع در گرمای بیش از ۴۵ درجه‌ در ماه‌های گرم سال همراه با رطوبت و شرجی، عملیات تعمیرات اساسی را با موفقیت تکمیل و پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی را برای آرامش و آسایش هموطنان به‌منظور عبور از روزهای سرد سال آماده کردند. در روز دهم دی‌ماه بیش از ۵۶۲ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شد

باهوش با اشاره به اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی هم‌اکنون با تأمین بیش از ۷۵ درصد گاز کشور به پایتخت بزرگ تأمین گاز تبدیل شده است، توضیح داد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان، دانش بومی و اقدام‌های شاخص و نوآورانه در حوزه استفاده از اقلام راهبردی و کلیدی ساخت بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان میان شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت رتبه برتر را به دست آورده و توانسته است بیش از ۵۰ درصد قطعات و تجهیزات ساخت داخل را در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه استفاده کند.

وی به مقدار تولید گاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی در ۹ ماه امسال اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از ۱۴۰ میلیارد مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور تزریق شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته