دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1401 - 13:43
با رد اتهام میزبانی از یک گروه تروریستی؛

طالبان خطاب به اسلام آباد: افغانستان بی صاحب نیست

طالبان خطاب به اسلام آباد: افغانستان بی صاحب نیست
هشدار وزیر کشور پاکستان مبنی بر احتمال انجام عملیات نظامی علیه گروه تروریستی که گفته می‌شود در خاک افغانستان پناه گرفته است، با واکنش شدید وزارت دفاع طالبان مواجه شد.
کد خبر : 823598

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از جمهور، وزارت دفاع طالبان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کشور پاکستان مبنی بر حق حمله به مخفیگاه‌های گروه تروریستی «تحریک طالبان» در افغانستان، گفت: افغانستان بی صاحب نیست و ما در دفاع از کشور خود، تجربه‌های خوبی داریم.

در همین رابطه، «عنایت الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توئیترش نوشت: ما گفته‌های اخیر وزیر کشور پاکستان مبنی بر حضور گروه تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) در افغانستان و عملیات احتمالی ارتش پاکستان در خاک افغانستان را تحریک آمیز و بی اساس می‌دانیم.

وی افزود: به رغم وجود مدارک و شواهدی که نشان می‌دهد مراکز (تی تی پی) در داخل پاکستان است، طرح چنین ادعا‌هایی از طرف مقام‌های اسلام آباد، روابط حسنه بین دو کشور همسایه و برادر را خدشه دار می‌سازد.

وزارت دفاع طالبان تاکید کرد: ما مثل همیشه برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور آماده دفاع هستیم و در دفاع از کشور عزیز خود تجربه‌های خوبی داریم.

این درحالی است که وزیر کشور پاکستان روز گذشته در یک نشست خبری گفت: مطابق قوانین بین المللی حق داریم تا به مراکز طالبان پاکستانی در خاک افغانستان حمله کنیم.

به گفته «رانا ثناء الله» وزیر کشور پاکستان، حدود ۷ تا ۱۰ هزار جنگجوی تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) به همراه حدود ۲۵ هزار نفر از اعضای خانواده خود در منطقه مرزی با افغانستان حضور دارند.

ثناء الله با اشاره به افزایش حملات تحریک طالبان پس از پایان آتش بس توسط این گروه، دولت محلی خیبر پختونخواه را در مهار این گروه ناکام خواند.

او اضافه کرد: گروه تحریک طالبان پاکستان هرگز پراکنده نشده بلکه با روی کار آمدن طالبان افغانستان، بیشتر تقویت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته