دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شرکت چاپ و نشر بین‌الملل بزودی منتشر می‌کند؛

چگونگی پیوند حاج قاسم و هویت ایران در یک کتاب

چگونگی پیوند حاج قاسم و هویت ایران در یک کتاب
کتاب «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان» بزودی روانه بازار خواهد شد، اثری که پرسش خود را در قالب فصولی پی گرفته تا چگونگی پیوند حاج قاسم و هویت ایران را از منظر نظری نشان دهد.
کد خبر : 823591

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا، «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان» به بازار نشر می‌آید. این اثر به قلم مهدی افراز کنجین با همکاری پژوهشکدۀ باقرالعلوم علیه‌السلام قرار است از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل در ۳۰۲ صفحه راهی بازار کتاب شود.

در مقدمه کتاب آمده است:

پرسش و مسئله این است که چگونه می‌خواهیم از این داشته‌ها و آورده‌های انسانی برای فرهنگ امروزین خویش دستگیره نجات و سرچشمه زایای صفا و وفا و بلکه آدمیت بسازیم. حال ا گر آن سرمایه و آورده واضح‌تر و پیداتر باشد این پرسش جدی‌تر است و عجز و کم کاری در پیجویی نظری و عملیاش، زیانی بزرگ‌تر است.

پرسش اساسی این کتاب که به مثابه مقدمه‌ای نظری برای پرسش عملی متناسب با آن است، همین مطلب بوده است. معاصرترین شهید انقلاب ما که جلوه‌های درخشان معنایی زندگی او همچنان همه ما را از خوبان و کمتر خوبانمان شیفته خود ساخته، شهید حاج قاسم سلیمانی است و این کتاب، پرسش خود را در قالب فصولی پی گرفته تا چگونگی پیوند حاج قاسم و هویت ایران را از منظری نظری مورد درنگ قرار دهد.

کتاب دارای شش فصل با عناوینی از جمله؛ هویت ملی، تطور گفتمان امر ملی در دوران انقلاب اسلامی، هویت ملی ایرانیان، تجربه‌های هویت بخشی، اسطوره و هویت سازی، حاج قاسم به مثابه یک اسطوره است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته