برنده رقابت بین شبکههای تلویزیونی و سریالهای کابلی سال ۲۰۲۲ کدام شرکت بود؟
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، این سوال که چه کسی برنده رقابت بین شبکههای تلویزیونی و سریالهای کابلی بود چیزی شبیه به این سوال است که بپرسیم چه کسی برنده گیشه در سال کرونازده ۲۰۲۰ بود. درواقع در سال گذشته هیچکس برنده نبود.
علاوه بر این، با توجه به این که مهمترین فیلمها و سریالها هنوز روی پرده سینما و صفحه تلویزیون هستند و فروششان در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه مییابد، انتخاب عنوان برنده برای سال ۲۰۲۲ تنها یک عنوان موقتی است.
بدون شک سال آینده نیز شاهد ادامه این شرایط در فضای فرهنگی و سینمایی خواهد بود، چون بازیگران بزرگ این عرصه همچنان با چالشهای بزرگی رو به رو هستند و دشمنی جدید بازار با کسب وکارهایی که مستقیماً با مصرف کنندهها رابطه دارند ادامه دارد.
اما با تمام اینها، هنوز میتوان طلایه دار این عرصه را اعلام کرد. علیرغم مشکلاتی که در سال گذشته برایش رخ داد، نتفلیکس همیشه قهرمان هنوز در رأس این هرم نشسته است.
بله، از بسیاری جهات نتفلیکس سال بسیار بدی را پشت سر گذاشت، و به نظر میرسد که هنوز چالشهای زیادی را باید تجربه کند. به نظر نمیرسد که نتفلیکس برای حفظ جایگاه برتر خود در طولانی مدت نیازی به تغییر استراتژی داشته باشد.
نتفلیکس از مزایای زیادی نسبت به رقبای خود برخوردار است. برای شروع، نمیتوان کتمان کرد که هنوز پرفروشترین محصولات تلویزیونی دنیا متعلق به نتفلیکس هستند.
بر اساس تمام معیارهای موجود فصل ۴ سریال «چیزهای عجیب بهترین سریال تلویزیونی سال بود هرچند برخی حلقههای فرهنگی سریال «لوتوس سفید» شبکه اچ بی او را بهترین سریال سال توصیف کردند؛ و همچنین سریالهای علمی تخیلی نتفلیکس در بسیاری از روزها و ماههای سال عناوین پرفروشترین محصولات جداول فرهنگی را به خود اختصاص میدادند.
نتفلیکس همچنین هنوز بیشترین مشترک را در سراسر دنیا دارد و بالاترین متوسط درآمد سالیانه را هم در داخل امریکا و هم در خارج از این کشور از آن خود کرده است؛ و با توجه به این که نزدیکترین رقیبش، یعنی دیزنی، هنوز نتوانسته مشترکینش را راضی کند، به نظر میرسد که این مزیت برای نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/