دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همرزم سردار دلها مطرح کرد؛

تاکید حاج قاسم تربیت نیروی مسئولیت پذیر در میادین جنگ بود

تاکید حاج قاسم تربیت نیروی مسئولیت پذیر در میادین جنگ بود
سردار محمدعلی شیخی همرزم حاج قاسم سلیمانی از ویژگی های فضیلتی این سردار اسلام و ایران می گوید.
کد خبر : 823313

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری آنا، سردار محمدعلی شیخی از همرزمان سردار حاج قاسم سلیمانی از ویژگی‌های اخلاقی ایشان و ارتباطاتشان در میادین جبهه و جنگ گفت.

براساس این گزارش، سردار محمدعلی شیخی با بیان اینکه وقتی حرف از حاج قاسم می شود یاد مردانگی، شجاعت، غیرت، حیا، عفت، مردمداری، ولایتمداری و همه فضیلت ها می افتد که یک انسان مخلص و عاشق دارد، گفت: در عین حال ایشان در جبهه ها چون مالک اشترها، ابوذرها و سلمان ها بودند و به وقتش یک مجاهد فی سبیل الله و فرمانده میادین و در عرصه دیگر یک فرمانده دیپلماتیک بودند.

وی با بیان خاطراتی از همرزمی با حاج قاسم سلیمانی گفت: زمان جنگ من مسئول یگان دریایی لشکر فجر بودم، لشکر ما مامور به غرب شد که دیگر ضرورت دریایی نداشت بنابراین ما مامور شدیم به لشکر ثارالله و یگان دریایی کمک کنیم، چند روزی در منطقه برای شناسایی بودیم، قبلا هم آنجا ماموریت داشتیم و با منطقه آشنا شده بودیم باز هم شناسایی هایی کردیم تا حاج قاسم و نیروهایشان رسیدند و آخرین آمادگی ها را چک کردند اما به نیروهای خود گفتند که عقب بروند و خط شکن ما باشیم. 

شیخی اظهار داشت: بهرحال در جبهه ها خط شکنی یک امتیاز است و مدال افتخار دارد اما حاج قاسم نیروهایاشان را عقب کشیدند و کار را به ما سپردند و به این فکر نکردند که ممکن است بچه های خودشان ناراحت بشود و این برای ما یک درس بود. بهرحال انسان وقتی کنار حاج قاسم قرار میگرفت اما احساس امنیت و حس خوب داشت اما از غضب ایشان می ترسید اما تا هیچوقت غضبشان مرا نگرفته بود و همیشه با تشکر و احترام رفتار میکردند، اما بهرحال شخصیتشان طوری بود که هم عاشقانه دوست داشتیم کنارشان باشیم و احساس امنیت کنیم هم قاطع و بدون تعارف بودند البته خودشان می خواستند نیروی مسئولیت پذیر تربیت کنند.

وی در پایان گفت: حرف دل من به حاج قاسم این است که رفتی، بی وفایی کردی و ما را تنها گذاشتی، ما هم می خواهیم پیش شما بیاییم و خوش عاقبتی که به شهادت ختم شود، شفاعتمان را نزد خداوند بکن تا به جرگه شهدا بپیوندیم، امیدوارم خداوند ادامه دادن راه ایشان را نصیبمان کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته