دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1401 - 10:32
بر اساس طرح «تانا» صورت گرفت؛

ارائه دستاورد‌های ۴۰ واحد فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان

ارائه دستاورد‌های ۴۰ واحد فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان
آخرین دستاورد‌های ۴۰ واحد فناور، دانش‌بنیان و خلاق از زیست‌بوم منطقه بزرگ کاشان در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به نمایش گذاشته‌ شد.
کد خبر : 823271

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کاشان، آخرین دستاورد‌های ۴۰ واحد فناور، دانش‌بنیان و خلاق از زیست‌بوم منطقه بزرگ کاشان در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به نمایش گذاشته‌ شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط تجاری‌سازی دانش و فناوری متناسب با آمایش سرزمین منطقه است، اظهار کرد: در این راستا فعالیت‌های این پارک نیز باید مأموریت محور و متناسب با نیاز‌های منطقه باشد.

علی فرجی افزود: بر اساس طرح «تانا»، پارک‌های علم و فناوری با پیاده‌سازی طرح نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) مطابق با فرآیند‌های تعریف شده، صاحبان ایده و فناوران را با نیاز‌های شرکت‌ها مرتبط می‌سازند. مأموریت پارک دانشگاه کاشان در زمینه‌های صنایع کاشان ازجمله فرش، گلاب و اسانس و گیاهان دارویی، معماری و صنایع‌دستی، نجوم و گردشگری آسمان، صنایع خلاق و فناوری‌های نرم است.

وی ادامه داد: مجموعه‌های جدیدی در این پارک مستقر شده‌اند تا با استفاده از دانش و فناوری نوین بتوانند توسعه زیست‌بوم نشانه‌‌های تاریخی این منطقه را رقم بزنند. سعی بر این است تا با ایجاد این نمایشگاه و رویداد تانا حلقه واسطی برای انجام پروژه‌های عرضه محور و تقاضامحور باشیم و فرآیند ایده تا پدیده را شتاب بخشیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به گشایش مرکز پیش رشد سفیدشهر، گشایش پردیس خرم، برگزاری دوره توانمندسازی نیروی انسانی برای شرکت خودروسازی سایپا و گشایش کارگاه‌های زری‌بافی و فرش‌بافی با سفارش خارجی در رویداد تانا اشاره کرد و گفت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرکز نوآوری و شکوفایی شهرداری کاشان نیز افتتاح می‌شود تا بتوان مسائل شهری را با استفاده از شرکت‌های فناور بومی مرتفع کرد.

فرجی از استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان خبر داد و مطرح کرد: مراسم رونمایی از این رویداد مهم روز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) به همراه نمایشگاه محصولات فناورانه تا ۱۳ دی‌ در محل پارک علم و فناوری ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته