دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قهرمانی از تیم گل محمدی دور نیست

درخشان: پرسپولیس و گل‌گهر ضد فوتبال نداشتند

درخشان: پرسپولیس و گل‌گهر ضد فوتبال نداشتند
سرمربی پیشین پرسپولیس گفت: دیدار گل‌گهر و پرسپولیس از هر لحاظ زیبا بود و دو تیم ضد فوتبال بازی نکردند.
کد خبر : 823205

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برتری پرسپولیس در خانه گل‌گهر سیرجان و صعود به صدر جدول اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و از هر لحاظی که فکر کنید نسبت به دیگر بازی‌های لیگ برتر خیلی بهتر بود. دلایل زیبایی این بازی سرعت خیلی بالای آن، نمایش خوب هر دو تیم، تلاش تیم‌ها برای کسب پیروزی بود. هیچ یک از تیم‌ها به دنبال بازی دفاعی و استفاده از ضد حمله نبودند. کیفیت قابل توجهی از تیم‌ها دیدیدم و اصلا ضدفوتبال شکل نگرفت. مصافی ۶ امتیازی برای هر دو تیم بود که پرسپولیس موفق شد با بازی بهتری که انجام داد برنده زمین را ترک کند. گل‌گهر تیم خوبی است، اما پرسپولیس به لطف بازیکنان جوان خود توانست دو گل ارزشمند و قشنگ بزند، به خصوص گل دوم از زیباترین گل‌های این فصل بود. پرسپولیس با جذب مهاجمی گلزن می‌تواند روند خوب خود را با استحکام بیشتری دنبال کند.

**جوان‌ها باید خود را اثبات کنند

وی در مورد اینکه یحیی گل‌محمدی با اعتماد به بازیکنان جوان خود در دیدار با گل‌گهر به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: یادمان باشد به بازیکنان جوان باید اعتماد کرد اما جوان‌ها نیز باید جواب اعتماد سرمربی را بدهند. اگر چنین جوابی داده نشود همانند بسیاری جوان‌ها در پرسپولیس نیمکت‌نشین خواهی شد. به آنها فرصت بازی داده شده اما نتوانستند خود را تثبیت کنند. درست است که به جوان باید میدان داده شود اما جوانی که ثابت کند اعتماد سرمربی بیخود نبوده و اتفاقا به جا بوده است. اگر جوان لیاقت خود را اثبات نکند مربی نمی‌تواند بیش از اندازه روی او ریسک کند به خصوص در تیم‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس که عملکرد تیم زیر ذره‌بین هواداران و منتقدان است.

**دروازه‌بان رکن مهمی در مسابقه دارد

سرمربی سابق تیم پرسپولیس با اشاره به نقش بسیار مهم علیرضا بیرانوند در برتری پرسپولیس مقابل گل‌گهر عنوان کرد: گلر پرسپولیس با مهار پنالتی در دقایق ابتدایی مسابقه، تیمش را در جریان بازی حفظ کرد و اجازه نداد تا شرایط مسابقه به سود میزبان پیش رود. در تمام بازی‌ها نقش دروازه‌بان مهم است و تنها این نیست که یک تیم بر روی بازیکنان خطوط میان و هجومی برای پیروزی حساب باز کند بلکه عملکرد خوب دروازه‌بان که رکن مهمی در مسابقه دارد عامل بسیار حیاتی در پیروزی تیم است. دروازه‌بان‌هایی وجود داشته‌اند که عامل قهرمانی تیم‌شان در جام جهانی شده‌اند و نقش دروازه‌بان پرسپولیس در باتری مقابل گل‌گهر سیرجان بسیار پررنگ بود.

**در تمام پست‌ها سازندگی خوبی داشته باشیم

وی در واکنش به این موضوع که یرگن لوکادیا پرسپولیس را رها کرده و گفته فقط نزدیکانش می‌داند به چه دلیل جدا شده در حالی که کاری غیرحرفه‌ای انجام داده است، تصریح کرد: ما باید قدرت سازندگی خود را در رده‌های پایه بالا ببریم تا به یک ستون تکیه نکنیم. اتفاقا می‌توان به مهاجم خارجی اعتماد کرد ولی این اعتماد به شکلی نباشد که بازیکن دچار این تصور شود که تنها امید تیم برای گلزنی است و با جدایی غیرمنتظره‌اش تیم را اسیر دغدغه نکند. وقتی ایرادهای خودمان را اصلاح کنیم و کیفیت بازیکنان ما افزایش پیدا کند آن وقت مهاجمان خارجی برای حضور در لیگ برتر ایران تمایل بیشتری پیدا می کنند چون یک بازار مهم را از دست می‌دهند و از طرفی دیگر بازیکنان شایسته می‌توانند به تیم ملی هم کمک کنند. باید در تمام پست‌ها سازندگی خوبی داشته باشیم تا غنی شویم.

**قهرمانی از پرسپولیس دور نیست

درخشان در مورد توقف استقلال و شکست سپاهان که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌های پرسپولیس بودند، یادآور شد: اگر پرسپولیس بتواند عملکردی که در بازی با گل‌گهر داشت را هفته به هفته داشته باشد دور از انتظار نیست که به قهرمان نزدیک شد و در پایان فصل بالاتر از سایر تیم‌ها ایستاد. این واقعیت را نمی‌توان پنهان کرد و البته دیگر تیم‌ها هم دست روی دست نخواهند گذاشت تا اجازه قهرمانی را به پرسپولیس بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته