دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1401 - 16:37
به رغم حضور نظامی؛

ترکیه: از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کنیم

ترکیه: از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کنیم
بعد از ۱۱ سال تنش با دولت دمشق، وزیر دفاع ترکیه مدعی است که تنها هدف نظامیان این کشور از حضور در خاک سوریه، مبارزه با تروریسم است و آنکارا از تمامیت ارضی کشور همسایه دفاع می‌کند.
کد خبر : 823182

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از دیلی صباح، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه می‌گوید که آنکارا تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را تائید می‌کند، اما درباره دلیل حضور ارتش خود در خاک این کشور توضیحاتی به دمشق داده است.

به ادعای آکار، تنها هدف از حضور نظامی ترکیه در سوریه، مبارزه با گروه‌های تروریستی است که تروریسم است که یک سوم خاک سوریه را در کنترل خود دارند.

وی همچنین گفت: ما توضیح دادیم که ارتش ترکیه برای مبارزه با پ‌ک‌ک، یگان‌های مدافع کرد، داعش، سایر تروریست‌ها و همچنین جلوگیری از مهاجرت دسته‌جمعی در خاک سوریه حضور دارد.

آکار اظهار داشت که در تماس با مقامات سوریه، بر اهمیت تضمین بازگشت ایمن و داوطلبانه آوارگان سوری به خانه هایشان تاکید شده و تماس‌های آنکار با دمشق ادامه خواهد یافت.

گفته‌های آکار در حالی مطرح می‌شود که دولت سوریه حضور نیرو‌های ترکیه در خاک این کشور را «اشغالگری» دانسته و تاکنون بار‌ها خواهان پایان آن شده است. دولت دمشق همچنین گفته است که آنکارا از بخشی از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه حمایت و از آن‌ها برای پیشبرد اهداف خود در خاک سوریه بهره برداری می‌کند.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه ۱۵ دسامبر گفته بود که به «ولادیمیر پوتین» همتای روس پیشنهاد داده که دیداری میان سران ترکیه، روسیه و سوریه برگزار و پیش از آن نیز نشست روسای سرویس‌های اطلاعاتی و وزارتخانه‌های دفاع، امور خارجه و امنیت انجام شود.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه ۲۸ دسامبر اعلام کرد: وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه مذاکرات سه جانبه‌ای را برای بررسی راهکاری‌های حل بحران سوریه در مسکو انجام دادند. این اولین دیدار رسمی بین مقامات آنکارا و دمشق طی ۱۱ سال گذشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته