دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فیلم شمس چشم امید به اکران دارد؛

یک «ملاقات خصوصی» برای احیای گیشه راکد زمستانی

یک «ملاقات خصوصی» برای احیای گیشه راکد زمستانی
با توجه به ترکیب بازیگران و محتوای فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی»، احتمال استقبال مخاطبان از آن و احیای گیشه‌های راکد سینما بسیار زیاد است.
کد خبر : 823142

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی خبرگزاری آنا، اکران قریب‌الوقوع فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» خبری بود که از ظهر شنبه دهم دی‌ماه در برخی رسانه‌ها منتشر شد. شورای پروانه نمایش، در جدیدترین جلسه خود مجوز نمایش این اثر را صادر کرده است. از آنجایی که ناوگان اکران مدت زیادی است فیلم جدیدی که توانایی جذب مخاطب را داشته باشد به خود ندیده است این احتمال وجود دارد که این فیلم اجتماعی بتواند تا اندازه‌ای کاهش فروش فیلم‌ها در ماه‌های اخیر را جبران کند.

** فیلمی با عقبه استقبال مردمی در جشنواره چهلم

«ملاقات خصوصی» نخستین ساخته امید شمس قرار بود از هفتم مهرماه نمایش داده شود، اما جریان اغتشاشات، اکران این فیلم را به مانند چندین فیلم دیگر به تعویق انداخت. پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین‌فر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح و پیام احمدی‌نیا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم نخستین بار بهمن ماه سال گذشته و در جریان چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در دو رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم اول نامزد دریافت سیمرغ شد.

«ملاقات خصوصی» در کسب این سیمرغ‌ها ناکام ماند، اما در جریان نمایش‌های مردمی با استقابل خوب مخاطبان مواجه شد و در طی ۱۰ روز نمایش مردمی، موفق شد با حدود یک میلیارد تومان فروش، پرمخاطب‎ترین فیلم جشنواره در سینما‌های مردمی باشد.

این استقبال خوب نویدبخش گیشه‌ای پربار برای این فیلم بود. با این حال اکران آن مدام به تاخیر افتاد و فقط در تیرماه امسال به چند اکران محدود در جشنواره فیلم شهر محدود شد.

** روایت «ملاقات خصوصی» از مصایب زندان

ملاقات خصوصی داستان زندگی دختری به نام «پروانه» (پریناز ایزدیار) است که به خاطر زندانی بودن پدرش (سیاوش چراغی‌پور)، در مغازه کوچک عطاری او کار می‌کند و در تلاش است تا مخارج زندگی خانواده‌اش را تأمین کند. پروانه در جریان ملاقات‌هایی که در زندان با پدرش داشته، با زندانی جوانی به نام فرهاد (هوتن شکیبا) آشنا می‌شود. فرهاد به او ابراز علاقه می‌کند. اما شرایط خاص خانواده پروانه باعث می‌شود او نسبت به این ابراز علاقه تردید داشته باشد و...

امید شمس در نشست خبری این فیلم در جشنواره فجر درباره ایده این فیلم سینمایی چنین گفته بود: ما برای پروژ‌ه‌های کاری در زندان‌ها مشغول به کار بودیم که در آنجا شاهد واقعیاتی بودیم که ما را به سمت نگارش این فیلمنامه سوق داد. محل‌های که در فیلم می‌بینید محل زندگی خود من بود و چون من خودم در جنوب تهران بزرگ شدم؛ دوستان بسیاری داشتم که در زندان بودند و در زیست شخصی خودم شاهد این ماجرا‌ها بودم. همه شخصیت‌های این فیلم در شرایطی قرار می‌گیرند که متعلق به آن شرایط نیستند و حالا همگی در زندان با یکدیگر رو به رو می‌شوند.

ملاقات خصوصی داستان زندگی دختری به نام «پروانه»

هوتن شکیبا بازیگر نقش فرهاد نیز درباره نقش آفرینی خود در این اثر عنوان کرده بود: این شخصیت بسیار از من دور بود. برای نزدیک شدن به نقش سری به زندان زدم و به تماشای مستند‌های مختلف نشستیم. چیزی که برای من نقطه عطف احساسی بود این بود که بعد از کار ما افرادی در این زندان محبوس می‌شوند که به لحاظ احساسی حال بد و تلخی داشتند.

** ریتم کند و شخصیت‌پردازی قوی

از حیث فنی باید گفت فیلم در نیمه ابتدایی ریتم کندی دارد و قصه سریع پیش نمیرود، گویی کارگردان سرگرم بازی با رنگ‌ها و قابهاست. البته که در این زمینه هم موفق است و همین امر شاید کار را در آن دقایق دیدنی و قابل تحمل میکند.

فیلمنامه این اثر که بر اساس داستانی واقعی به نگارش در آمده در شخصیت‌پردازی قوی عمل کرده است. شخصیت فرهاد که هوتن شکیبا آن را بازی کرده است، آن قدر پیچیده طراحی شده که در خلال کار چندین مرتبه مخاطب را به اشتباه می‌اندازد و رفتار‌های خاصی دارد.

حال باید دید که در صورت اکران این فیلم، رکود چند ماهه گیشه‌های سینما به پایان خواهد رسید یا این که طبق قانون نانوشته این سال‌ها فیلم‌هایی که در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌روند مخاطب چندانی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته