دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 15:47

بازگشایی دفتر شرکت کره‌ای کپکو در ایران

شرکت نیروی برق کره‌ای کپکو امروز با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و برخی مقامات کره‌ای در ایران بازگشایی شد.
کد خبر : 82312

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تقدیر از راه‌اندازی دفتر کپکوی کره‌جنوبی در ایران گفت: مراسم امروز و بازگشایی این دفتر در کشورمان نشان از دید مثبت و دوراندیش مقامات کره دارد، کما اینکه در دوران پساتحریم چنین دیدگاه و شناختی را از سایر مدیران ندیده بودم.


هوشنگ فلاحتیان با تاکید بر اینکه شرکت کپکو پل ارتباطی صنعت برق ایران و کره‌جنوبی است، افزود: بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانند از طریق این پل ارتباطی بسیار سریع‌تر با طرف‌های کره‌ای خود در ارتباط باشند.


وی ادامه داد: بازگشایی کپکو مسیر را برای سرعت‌بخشی به همکاری فی‌مابین ایران و کره‌جنوبی باز می‌کند.


فلاحتیان با بیان اینکه اکنون توافق‌های متعددی در زمینه تولید و توزیع برق با کره انجام داده‌ایم، عنوان کرد: قطعا سایر شرکت‌های کره‌ای نیز با صنایع مختلف ایران تفاهمنامه‌هایی را مبادله کردند و اطمینان داریم دفتر کپکو در ایران کانون رفت‌و‌آمدهای صنعت آب و برق خواهد شد.


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بازگشایی شرکت کپکو را عامل توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و کره‌جنوبی عنوان و خاطرنشان کرد: این قول را می‌دهم که وزارت نیرو قصد توسعه همکاری‌های خود با شرکت‌های کره‌ای را دارد و از هیچ کمکی در این‌باره دریغ نخواهیم کرد. البته با حسن‌اعتماد کره‌ای‌ها مسئولیت وزارت نیرو بیشتر شده است.


وی ابراز امیدواری کرد: توسعه همکاری‌های فی‌مابین ایران و کره‌جنوبی موجب رونق اقتصادی دو کشور شود.


همچنین هو آن ایک چو، مدیرعامل شرکت نیروی برق کپکوی کره‌ با بیان اینکه بازدید رئیس‌جمهوری این کشور از ایران می‌تواند همکاری خوبی برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه صنعت برق باشد، گفت: کره‌جنوبی می‌تواند به توسعه اقتصادی ایران کمک کند کما اینکه بازگشایی شرکت کپکو در ایران نشان‌دهنده حسن‌نیت کره است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب