دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 15:54
در جلسه شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها؛

راه‌اندازی رشته دکتری خانواده و سلامت جنسی در دستور کار قرار گرفت

در جلسه 293 شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع راه‌اندازی رشته «خانواده و سلامت جنسی» در مقطع دکتری در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر : 82311

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه اعضای شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها با توجه به اثرات مثبت اجرای طرح معرفت‌افزایی، بر اجرای کامل مصوبه مهارت‌افزایی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تأکید کردند.


همچنین موضوع راه‌اندازی رشته «خانواده و سلامت جنسی» در مقطع دکتری در دستور کار قرار گرفت و با توجه به مشکلات ایجاد شده در اجرای این مصوبه اعضای شورای اسلامی شدن بر لزوم اجرای این مصوبه به عنوان مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید کردند.


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نتایج پیگیری‌های این وزارت‌خانه درباره برخی مباحث مطرح شده در بعضی از دانشگاه‌های علوم پزشکی را تحت سرفصل «بهداشت و تنظیم خانواده» ارائه کرد.


لزوم آگاه‌سازی اقشار جامعه از ابعاد مختلف بهداشت باروری، در نظر گرفتن سیاست‌های کلی نظام در موضوع خانواده و جمعیت، استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در مسیر اجرای سیاست‌های مربوط به جمعیت، تربیت استادان متعهد و متخصص برای تدریس مباحث مربوط به جمعیت، استفاده از تجربیات سایر رشته‌ها در ارائه مطالب، راه‌اندازی مطالعات میان رشته‌ای در موضوع جمعیت و لزوم برنامه‌‌ریزی اقناعی در میان جامعه علمی کشور از دیگر مباحث مهم مطرح شده از سوی اعضای شوراری اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته