دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1401 - 10:26
رئیسی:

آیت الله مصباح در بسیج کردن نیروها مقابل توطئه‌گران ممتاز عمل کرد

آیت الله مصباح در بسیج کردن نیروها مقابل توطئه‌گران ممتاز عمل کرد
رئیس جمهور گفت: زمان و سمت‌شناسی و احساس مسئولیت علامه مصباح در شناخت فتنه‌ها و بسیج کردن نیرو‌ها در برابر توطئه گران ممتاز بود.
کد خبر : 823033

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز(شنبه) در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با بیان اینکه جامعه امروز ما می‌تواند با شناخت شخیصت آیت الله مصباح به علم و عمل برسد و با نگاهی به سلوک وی الگوی خوبی پیش روی خود داشته باشد،گفت: حقیقت این است ما علامه مصباح را هم در حوزه عقاید حقه صاحب نظر می‌دانیم.

وی تاکید کرد: آیت الله مصباح هم در حوزه اخلاق یکی از استادان برجسته و اثرگذار بود و هم در حوزه عمل و احکام یک فقیه برجسته بود، فقیه کسی است که باور‌های الهی و اخلاق کریمه در جان او نشسته باشد وگرنه دانستن الگو‌های علمی کسی را فقیه نمی‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر کسی همه گفتار، کردار و تفکرش جلوه فقه بود، یک فقیه کامل است،تاکید کرد: گفتار چنین فردی ما را به یاد خدا می‌اندازد و کردارش هم از جلوه‌های فقه است.

رئیسی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی از مبارزان با حکومت پهلوی بود، از او بیانیه‌هایی در این زمینه به جا مانده است و با رژیم پهلوی بود مبارزه می‌کرد و بعد از انقلاب هم با همه وزن وجودش از جمهوری اسلامی باشد حمایت می‌کرد.

وی با اشاره به پیش‌خطبه‌های نماز جمعه مصباح یزدی در دوره‌ای،خاطرنشان کرد: او هم انحرافات را خوب می‌شناخت و هم خوب با آن مبارزه می‌کرد و به همین دلیل او را عمار انقلاب نامیدند. او در حوزه جهاد تبیین بسیار عالی بود و در دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی چهره‌ای برجسته بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی در ایام فاطمیه در جایگاهی هستند که می‌توانند برای ما الگو باشند،تاکید کرد: ما امروز در ایام شهادت حضرت فاطمه، نیاز داریم که این الگو‌ها را خوب بشناسیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات تجلیل برای بزرگان امر بسیار پسندیده‌ای است،اظهار کرد: اما هر تجلیلی باید مبتنی بر تحلیل باشد. ما باید اول از عاشورا تحلیل داشته باشیم و بعد از وجود مبارک اباعبدالله تجلیل کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: زمان و سمت‌شناسی و احساس مسئولیت علامه مصباح در شناخت فتنه‌ها و بسیج کردن نیرو‌ها در برابر توطئه گران ممتاز بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته