دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1401 - 13:11
دبیرکل ناتو:

شاید متناقض به‌نظر برسد، اما حمایت نظامی از اوکراین سریع‌ترین راه صلح است

شاید متناقض به‌نظر برسد، اما حمایت نظامی از اوکراین سریع‌ترین راه صلح است
ینز استولتنبرگ ضمن درخواست از اعضای ناتو برای ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین گفت: شاید متناقض به نظر برسد، اما حمایت نظامی از اوکراین سریع‌ترین راه برای رسیدن به صلح است.
کد خبر : 822912

به گزارش خبرگزاری آنا، ینز استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از آلمان و سایر کشورهای عضو خواست تا به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه دهند.

وی در این باره عنوان کرد: شاید متناقض به نظر برسد، اما حمایت نظامی از اوکراین سریع ترین راه برای رسیدن به صلح است.

دبیرکل ناتو گفت: دلیل آن این است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید متقاعد شود که به هدف خود برای کنترل اوکراین دست نخواهد یافت. سپس می‌تواند راه حلی صلح آمیز با مذاکره وجود داشته باشد که بقای اوکراین را به عنوان یک کشور دموکراتیک مستقل تضمین کند.

استولتنبرگ خاطرنشان کرد که حملات اخیر اوکراین به اهداف نظامی در روسیه را کاملاً مشروع می‌داند.

وی گفت: هر کشوری حق دارد از خود دفاع کند و اوکراین نیز این گونه است.

استولتنبرگ با اشاره به حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی با هدف محروم کردن شهروندان اوکراینی از آب، گرمایش و برق در زمستان گفت: رئیس جمهور پوتین در تلاش است زمستان را به سلاحی علیه غیرنظامیان تبدیل کند. این حمله به اهداف نظامی با تلفات غیرنظامی نیست. این یک حمله گسترده به غیرنظامیان است زیرا میلیون‌ها اوکراینی از این خدمات اولیه محروم هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ناتو موظف به ارائه موشک‌های میان‌برد به اوکراین است یا نه؟ اظهار داشت: گفت‌وگوی دائمی بین متحدان و اوکراین در مورد سیستم‌های خاص وجود دارد.

دبیرکل ناتو ادامه داد: متحدان ناتو قبلاً به اوکراین سیستم‌های تسلیحات دوربرد مانند موشک‌انداز هیمارس، توپخانه دوربرد و پهپادها را تحویل داده‌اند.

وی افزود: ما از حق دفاع از خود اوکراین حمایت می‌کنیم. این حقی است که در منشور سازمان ملل متحد ذکر شده است.

استولتنبرگ در مورد بحث تحویل تانک‌های جنگی اصلی آلمان و سامانه‌های پاتریوت به اوکراین نیز گفت که رایزنی‌های خوبی در این زمینه در ناتو به رهبری آمریکا انجام شده است.

وی تصریح کرد: البته من از متحدان می‌خواهم کارهای بیشتری انجام دهند. این در راستای منافع امنیتی ماست که اطمینان حاصل کنیم که اوکراین پیروز می‌شود و پوتین پیروز نمی‌شود.

دبیرکل ناتو گفت: در اینجا تنها مسئله اضافه کردن سیستم‌های تسلیحاتی بیشتر مطرح نیست. شاید مهمتر از همه این است که مهمات کافی برای همه سیستم‌های موجود وجود داشته باشد. نیاز به مهمات و قطعات یدکی بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته