دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته چهاردهم لیگ برتر

روز سخت استقلال در برابر بهترین خط دفاعی لیگ

روز سخت استقلال در برابر بهترین خط دفاعی لیگ
استقلال برای آنکه بتواند یکی از مدعیان باقی بماند و از عنوان قهرمانی فصل گذشته دفاع کند به دنبال پیروزی بر مس رفسنجان است.
کد خبر : 822772

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در روز نخست هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۵ فردا استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است و برای آنکه در کورس قهرمانی بماند و چه بسا صدرنشین شود نیاز مبرمی به برتری مقایل این حریف آماده دارد.

آبی‌پوشان پایتخت با ۲۶ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس و با احتساب یک بازی بیشتر در مقایسه با گل‌گهر سیرجان ۲۴ امتیازی در رتبه دوم جدول قرار دارند و برای آنکه صدرنشین لیگ شوند باید سه امتیاز را کسب کنند تا در صورت تساوی گل‌گهر و پرسپولیس در تقابل رودررو یا برتری نماینده سیرجان به صدر جدول رده‌بندی صعود کنند.

ریکاردو ساپینتو در این بازی کار بسیار سختی در مقابل دارد چون نمی‌تواند از چند مهره خود استفاده کند و می‌توان گفت با انبوهی از مصدومان و محرومان در مقابل محمد ربیعی صف‌آرایی می‌کند. سعید مهری، محمد محبی و صالح حردانی ۴ اخطاره هستند و برابر مس محروم خواهند بود. عارف غلامی، ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند هم با توجه به مصدومیت‌های مختلفی که دارند به آمادگی کافی برای این بازی نرسده‌اند و به این ترتیب ساپینتو ۶ غایب مهم در دیدار با مس رفسنجان خواهد داشت.

در تاریخچه بازی‌های در تیم در لیگ برتر استقلال ۳ بار برابر مس برنده شده و یک بار به تساوی رسیده است. در جام حذفی هم دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه ۲ بر ۲ شدند، اما استقلال در ضربات پنالتی برنده شد تا آمار بسیار خوبی را مقابل ازن حریف ثبت کرده باشد.

در سمت مقابل مس رفسنجان با شرایط جالبی به مصاف استقلال می‌آید. این تیم رکورددار تساوی در لیگ برتر ‎۱۴۰۱-۱۴۰۲ است و ۹ بازی را با کسب به پایان رسانده است. مسی‌ها در این فصل فقط ۴ گل خورده‌اند که در ۱۳ بازی آمار بسیار خوبی شمرده می‌شود اما این تیم فقط ۷ گل زده تا از این حیث یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله را در اختیار داشته باشد. شاگردان محمد ربیعی فردا نیز در ورزشگاه آزادی مقابل تیم دوم جدول رده‌بندی گل نخوردن را در اولویت قرار می‌دهند تا بتوانند همچنان یکی از تیم‌های نیمه بالای جدول باقی بمانند. آنها با ۱۸ امتیاز رتبه ششم را به خود اختصاص داده‌اند.

استقلال در آخرین بازی خود در آبادان مقابل صنعت نفت یک بر صفر برنده شد و مس رفسنجان نتوانست از امتیاز میزبانی استفاده کند و مقابل ملوان بندرانزلی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برسد. با توجه به آمار بسیار خوب رفسنجانی‌ها، خط حمله استقلال برای آنکه بتواند به گل برسد کار سختی دارد و شاید این بازی هم با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته