دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هر تکواندوکاری که عملکرد بهتری دارد اعزام می‌شود

مقانلو: هادی‌پور تصمیم شخصی گرفته اما ما براساس استاندارد کار می‌کنیم

مقانلو: هادی‌پور تصمیم شخصی گرفته اما ما براساس استاندارد کار می‌کنیم
سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران معتقد است تا جایی که توانسته هادی‌پور را حمایت کرده اما همه چیز باید شفاف و براساس استاندارد پیش برود و ملی‌پوشان طبق انتخابی به تیم ملی راه پیدا کنند.
کد خبر : 822767

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد برنامه‌هایش پس از ابقا در تیم ملی تکواندو تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: ما جهت حضور در مسابقات جهانی سه مرحله انتخابی یک مرحله قهرمان آزاد کشوری، مرحله دوم مدال‌آوران در تورنمنت‌های مختلف و همچنین نفرات اول لیگ برتر برگزار کردیم. نفرات اول و انتخاب شده در کمیته فنی در مرحله اول با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و افرادی که دارای رنک هستند و مجوز حضور در گرندپری را دارند از روز شنبه وارد اردو می‌شوند. جهت حضور در مسابقات رسمی و به خصوص جهانی این تکواندوکاران با یکدیگر رقابت می‌کنند تا بهترین نفر برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب شوند. افرادی هم که مجوز حضور نگیرند وضعیتشان مشخص است.

**کار حرفه‌ای زمان دادن به مربی است

وی در مورد اعتماد فداسیون و ابقای او تا المپیک پاریس عنوان کرد: کار حرفه‌ای همین است که باید مدت زمانی صبر کرد تا بازیکنان و مربیان زبان یکدیگر را بفهمند و یک هارمونی خاصی برقرار شود؛ ما براساس اصل و اصول شایسته‌سالاری سعی کردیم در دل جوانان نور امید را روشن کنیم. همانطور که می‌بیند واقعا تکواندوکاران جوان جواب اعتماد ما را به خوبی دادند و با تمام توان در مسابقات جهانی حضور پیدا کنند. بازیکنان جوان با انگیزه بایکدیگر رقابت می‌کنند.

**تا جایی که توانستیم هادی‌پور را حمایت کردیم

سرمربی در مورد خداحافظی آرمین هادی‌پور اظهارداشت: ما برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی انتخابی برگزار کردیم، هر بازیکنی که پیروز شد به رقابت‌ها اعزام شد و هر بازیکنی که باخت به مسابقه‌ای اعزام نشد. ما تا جایی که توانستیم با توجه به آسیب‌دیدگی که آرمین هادی‌پور داشت او را حمایت کردیم. او در مسابقات بیروت و پاکستان شرکت کرد و اگر عضو تیم ملی نشدند سعی کردیم تا آن‌جایی که می‌توانیم از او حمایت کنیم. با این حال این نظر و تصمیم شخصی خودش است و هر کاری می‌کند که صلاح بداند. ما به تمام تکواندوکاران جوان و قهرمانان خودمان اعتماد داریم، اما در نهایت تصمیم نهایی با خود آن‌هاست. در تیم ملی روی تمامی قهرمانان باز است، اما باید طبق استاندارد به تیم ملی اضافه شوند.

**هر تکواندوکاری که عملکرد بهتری دارد اعزام می‌شود

مقانلو تأکید کرد: از زمانی که به تیم ملی آمد‌ه‌ام چهار تکواندوکار از جمله آرمین هادی‌پور، سروش احمدی، سجاد مردانی و محمد بخشی را در اختیار داشتیم. سال ۲۰۲۳ برای ما بسیار متفاوت است و در هر وزن المپیکی سه تا چهار بازیکن داریم که به عنوان مدعی قرار است ظاهر شوند و با هم رقابت کنند، این نقطه امید برای تکواندوی ایران است. از طرفی سالیان گذشته قهرمانان جهان و آسیا در رده نوجوانان داشتیم که عملا از آن‌ها به هر دلیلی استفاده نمی‌شد، اما الان ما شرایط و بستری را فراهم کردیم تا از وجود این تکواندوکاران استفاده کنیم و به خودباوری برسند و بتوانند در یک رقابت از سد ملی‌پوشان قدیمی بگذرند. وظیفه ما شفاف‌سازی است، البته که برخی‌ها ناراحت می‌شوند که من در مورد آن‌ها نمی‌دانم چه بگویم. ولی باید بپذیریم هر تکواندوکاری که عملکرد بهتری دارد باید اعزام شود؛ ریسک این کار هم برای مربی است، اما من به روند استاندارد براساس انتخابی اعتماد دارم.

**با وجود ناداوری تکواندوکاران فنی‌ترین عملکرد را داشتند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: به همه تکواندوکارانی که در مسابقات جهانی با حریفان خود مبارزه کردند افتخار می‌کنم؛ بازیکنان ما رنک نداشتند، اما با تمام توان فنی‌ترین بازی خود را ارائه دادند. آن‌ها با تمام وجود جنگیدند، ولی بالاخره مسائلی در مسابقات به وجود می‌آید که از دست من مربی خارج می‌شود. ساعی هم در جریان مسابقه به قضاوت داوران معترض شد که با یک سال محرومیت مواجه شد. در حال حاضر رنگ مدال طلای تکواندو ۱۲۰ امتیاز دارد، در صورتی که در گذشته چنین نبود بنابراین رنگ مدال در سکونشینی تأثیرگذار است. از طرفی ما در سنوات گذشته در مسابقات جهانی در انگلیس در جایگاه دوازدهم قرار گرفتیم، اما این دوره با وجود ناداوری‌هایی که صورت گرفت در رده نهم قرار گرفتیم.

**در تصمیم هادی‌پور دخالتی نمی‌کنم

وی تأکید کرد: با همه این مشکلات ما تیم سرحالی داریم که ما را به آینده تکواندو ایران امیدوار می‌کند. ما براساس شفافیت عمل می‌کنیم هر کسی که دارای رنکینگ است به اردوی تیم ملی دعوت شده است؛ هادی‌پور یا هر تکواندوکار دیگری هر تصمیمی دارد زندگی شخصی‌اش است و ما نمی‌توانیم دخالت کنیم، اما در تیم ملی روی تمامی ملی‌پوشان باز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته