دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شاعر اشعار «محمود کریمی» در گفت‌وگو با آنا؛

ایام فاطمیه وقت پرداختن به مبحث شهادت است + فیلم

ایام فاطمیه وقت پرداختن به مبحث شهادت است + فیلم
محمد صمیمی شاعر و ترانه سرا گفت: ایام فاطمیه وقت پرداختن به مبحث شهادت است و سمبل این شهادت نیز حاج قاسم سلیمانی است، چون نقش اجتماعی‌ حضرت زهرا(س) حمایت از جبهه حق بوده است.
کد خبر : 822616

«محمد صمیمی» شاعر و ترانه سرای مدایح «محمود کریمی» ، در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و هیات خبرگزاری آنا با بیان اینکه آشنایی و پرداختن توده‌های مردم به عمق معارف اهل بیت(ع) از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: پیش از انقلاب ارتباط مردم با اهل بیت(ع) منحصر به ایام تاسوعا، عاشورا و شب‌های قدر بود، اما به برکت انقلاب، ایام دیگر سال مثل فاطمیه مطرح شد. اساس ماجرا نیز به فلسفه عزاداری برمی گردد که برای ما مطلقاَ حزن نیست، بلکه بهانه‌ای برای پرداختن به منهج تربیتی و خط فکری عزیزان است که این فرصت‌های الهی در خدمت بشریت قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: هر چقدر ایام سال بیشتر با نام اهل بیت(ع) گره بخورد بار تربیتی ، فکری و انسانی آن نیز بیشتر می‌شود، نه اینکه فقط مطلق بار حزن یا اندوه داشته باشد؛ یکی از بزرگترین جلوه‌های غلیان احساسات انسانی «مادر» است، این ظرفیت احساسی بی نظیر و چنین رستاخیزی در فاطمیه وجود دارد، پس برای کسی که می‌خواهد پرداخت هنری کند، «فاطمیه» یک فرصت است که هنرمند راحت‌تر حرف خودش را در بستر این احساسات منتقل کند. 

صمیمی با اشاره به جمله‌ای از حاج «محمد رسولی» از مدیحه سرایان کشورمان گفت: حاج رسولی می‌گویند که امثال ما امروز به جای مطالبه باید پاسخگو باشیم، ما مدعی هستیم که ضریب نفوذ زیادی داریم که سایرین از آن غافل هستند، این ادعا یعنی بخشی از وضع موجود محصول کارهای ما است، نتیجه می‌گیرم نه تنها در فضای امروزآثار دوستان ما موثر خواهد بود، بلکه اساسا موثر نیز هست، یعنی حداقل یک قشر از جامعه خوراک خود را از همینجا دریافت می‌کند و چه چیز از این مهمتر است. 

وی در ادامه یادآور شد: ما باید نقش خود را ایفا کنیم و کپی کردن یک سری مطالب در فضاهای مختلف و موضع گیری دربرابر خیلی چیزها مهم نیست، نقش ما مهم است و ما باید با هنرمان واکنش نشان دهیم.

صمیمی درباره حاج قاسم سلیمانی گفت: ایام فاطمیه وقت پرداختن به مبحث شهادت است و سمبل این شهادت نیز حاج قاسم سلیمانی است، چون حضرت زهرا(س) نقش اجتماعی شان حمایت از جبهه حق بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته