دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با آنا:

اختلافی با سرمربی نداریم اما سه شمشیرباز باید اعزام شوند نه پنج نفر!

اختلافی با سرمربی نداریم اما سه شمشیرباز باید اعزام شوند نه پنج نفر!
محسن وحدانی دبیر فدراسیون شمشیربازی گفت: در این وضعیت اقتصادی فدراسیون نمی‌تواند پنج شمشیرباز را به چندین سفر خارجی اعزام کند تا ترکیب تیم ملی به دست بیاید؛ واقعا این در توان ما نیست.
کد خبر : 822604

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های انفرادی شمشیربازی گرندپری تونس از ۲۳ دی آغاز می‌شود و در شرایطی که شمشیربازان ایران باید جهت حضور در این مسابقه آماده شوند، اما هنوز اردوی تیم ملی برگزار نشده است؛ آن طور که گفته می‌شود عدم برگزاری اردوی تیم ملی سابریست‌های کشورمان به اختلاف نظر سرمربی تیم ملی با مدیران فدراسیون شمشیربازی برمی‌گردد. امین قربانی سرمربی تیم ملی شمشیربازی کشورمان قصد دارد برای حضور در مسابقات تونس، ۵ شمشیرباز را به مسابقات تونس اعزام کند؛ اما نظر فدراسیون اعزام ۳ شمشیرباز است، این موضوع برگزاری اردو‌های تیم ملی را تحت شعاع قرار داده است.

** فدراسیون اختلافی با سرمربی تیم ملی شمشیربازی ندارد

محسن وحدانی دبیر فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره اختلاف نظر سرمربی تیم ملی با فدراسیون در مورد اعزام شمشیربازان به مسابقات گرندپری تونس گفت: فدراسیون اختلافی با سرمربی تیم ملی شمشیربازی ندارد؛ اما عقیده ما بر این است که برای مسابقات انفرادی که قرار است چند روز دیگر در تونس برگزار شود سه شمشیرباز اعزام کنیم، اما سرمربی تیم ملی نظرش بر اعزام پنج شمشیرباز است. به طور کلی هیچ زمانی در اسلحه سابر بیشتر از ۴ شمشیرباز به مسابقات اعزام نمی‌شد، تنها در رقابت‌های فرانسه و الجزایر بود که به درخواست سرمربی تیم پنج نفر اعزام شدند.

** دو شمشیرباز باید با هزینه شخصی خود اعزام شوند

وی افزود: در مسابقات فرانسه پنج شمشیرباز به این مسابقات اعزام شد که دو شمشیرباز نتوانستند نتیجه بگیرند. ضمن اینکه مسابقات تونس هم انفرادی است، اگر به صورت تیمی برگزار می‌شد، چهار شمشیرباز و یک رزرو اعزام می‌کردیم، اما مسابقات به صورت انفرادی برگزار می‌شود و با این حال فدراسیون برای اعزام این دو نفر ممانعتی ندارد، اما باید با هزینه شخصی خود به این مسابقات اعزام شوند.

** نمی‌توانیم 5 نفر اعزام کنیم تا ترکیب تیم به دست بیاید

دبیر فدراسیون شمشیربازی تأکید کرد: اگر این دو شمشیرباز نتیجه گرفته بودند حرفی نبود؛ اما در این شرایط اقتصادی اعزام دو شمشیرباز که نتوانستند نتیجه قابل قبولی هم کسب کنند منطقی نیست. در این وضعیت اقتصادی فدراسیون نمی‌تواند پنچ شمشیرباز را به چندین سفر خارجی اعزام کند تا ترکیب تیم ملی به دست بیاید؛ واقعا این در توان ما نیست.  با این حال امیدوارم بهترین تصمیمات گرفته شود و مشکلی هم پیش نیاید.

** هیچ زمانی با سرمربی تیم دچار اختلاف نبودیم

وحدانی در پاسخ به این که فدراسیون پیش از این هم با امین قربانی دچار چالش شده بود؛ عنوان کرد: ما هیچ زمانی با سرمربی تیم ملی دچار مشکل نشدیم. برای مسابقات فرانسه هم به درخواست قربانی او با تیم همراهی نکرد، به این خاطر که قربانی در مدرسه کار می‌کرد و مدت زمان حضور در فرانسه تقریبا نزدیک به ۱۰ روز بود و او نمی‌توانست در این مدت طولانی در محل کارش حضور نداشته باشد به همین خاطر در مسابقات فرانسه حضور نداشت؛ فدراسیون تاکنون هیچ گونه چالشی با سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران نداشته و اگر در خصوص اعزام شمشیربازان به مسابقات تونس هم اختلاف نظری پیش آمده آن را حل و فصل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته