دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 14:12

تکذیب سر دادن شعار ضد ایرانی از سوی هواداران جریان صدر در بغداد

تشکل الاحرار در پارلمان عراق (وابسته به جریان صدر) امروز سه‌شنبه هرگونه سر دادن شعار ضد ایرانی در تجمع روز یکشنبه هوادارانش در منطقه سبز بغداد را تکذیب کرد.
کد خبر : 82254

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، ضیاء اسدی، رئیس تشکل الاحرار در پارلمان عراق (وابسته به جریان صدر) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جریان صدر سر دادن شعار ضد ایرانی در تظاهرات منطقه سبز بغداد را محکوم و اعلام می‌کند که هواداران این جریان چنین اقدامی انجام ندادند.»


وی درباره سفر مقتدا صدر، رهبر جریان صدر به ایران گفت: «اصل خبر سفر صحیح است ولی وی اطلاعاتی درباره سفر به من نداده است. برخی از بستگان و خانواده مقتدا صدر در تهران و بیروت ساکن هستند و وی بارها برای دیدار با آن‌ها به ایران و لبنان سفر کرده است. وی همچنین ارتباطات اجتماعی، دینی و سیاسی با مسئولان هر دو کشور دارد، بنابراین چیزی از این سفر عجیب نیست.»


برخی رسانه‌های عراقی پیشتر گزارش کرده بودند که برخی هواداران جریان صدر قبل و بعد از تجمع گسترده‌شان در منطقه سبز بغداد در روز یکشنبه و پس از شکست پارلمان عراق در تشکیل جلسه رای‌گیری کابینه جدید تکنوکرات دولت حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اقدام به سر دادن شعارهایی ضد ایرانی کردند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته