دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش‌وپرورش:

دستورالعمل احیای امور تربیتی ابلاغ شد

دستورالعمل احیای امور تربیتی ابلاغ شد
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: دستورالعمل احیای امور تربیتی نیز ابلاغ شده است و اقداماتی در راستای سند تحول بنیادین در دستور کار قرار دارد.
کد خبر : 822518

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، یوسف نوری، یوسف نوری صبح سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: تولیدات دانش‌بنیان محصول انجام کارهای فرهنگی و توجه به فرهنگ است و اگر به آموزش‌وپرورش نیز در خرده نظام‌ها توجه می‌شد، مطمنا موفق می‌شدیم.

وی با اظهار اینکه قانون بودجه مبتنی بر اقتصادی است، اصلاح آن را ضروری دانست و گفت: این قانون باید مبتنی بر فرهنگ باشد و اقتصاد قوی از درون فرهنگ قوی حاصل می‌شود.

وی بابیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مأموریت گرا نبوده است و باید به ریل خود برگردد، افزود: احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم از قطعات سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

نوری یادآور شد: طبق دستور رئیس‌جمهور قرار است برخی از ساختمان‌های دستگاه‌ها به آموزش‌وپرورش داده شود و منتظریم این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید براین که حوزه‌های تربیتی و یادگیری باید تلفیق شود، ارزشیابی از دانش‌آموزان را مرحله‌ای یادگیری دانست و گفت: نظام آموزش‌وپرورش نیازمند کار ویژه است و اکنون توازن بین‌رشته‌ای به هم خورده است.

وی افزود: افزوده شدن ۷۰ هزار دانش‌آموز هنرستانی و ۱.۹ درصد دانش‌آموزان ریاضی از برنامه‌ها است و هنرستان‌ها از حالت مستقل و جزیره‌ای به هنرستان‌های جوار سوق داده و تاکنون ۴۰ هنرستان جوار ایجاد شده است.

نوری یادآور شد: ۱۷ هنرستان جوار کشاورزی است و دستورالعمل احیای امور تربیتی نیز ابلاغ شده است و اقداماتی در راستای سند تحول بنیادین در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
۰
امور بخوربخواب . پرورشی ها فقط گوشی و کامپیوتر و گیم بازی می کنند .والسلام
هلدینگ شایسته