دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1401 - 20:58
نوری در سمنان:

آموزش‌وپرورش بعد از معدن بازدهی اقتصادی بیشتری دارد

آموزش‌وپرورش بعد از معدن بازدهی اقتصادی بیشتری دارد
وزیر آموزش‌وپرورش  گفت: در حوزه اقتصاد آموزش باید گفت بعد از بخش معدن، آموزش‌وپرورش نسبت به مصرف واسطه خود، بازدهی بیشتری دارد.
کد خبر : 822493

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش  شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه در دوره ابتدایی به‌صورت آنی بیش از ۱۵ درصد است، تأکید کرد: در حوزه اقتصاد آموزش باید گفت بعد از بخش معدن، آموزش‌وپرورش نسبت به مصرف واسطه خود، بازدهی بیشتری دارد.

نوری با بیان اینکه مهارت پایه در دوره آموزش عمومی برای دانش آموزان ما تبدیل به ملکه ذهن و فرهنگ برای آنان نشده است که باید برای تقویت مهارت‌های پایه تلاش کنیم، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان عامل نجات ما از بهره‌وری منفی در سطح کشور هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در آموزش ابتدایی باید شاکله‌های دانش آموزان از نظر توانایی‌های شناختی، پژوهشی، آموزشی و … به خوبی تقویت شود، تأکید کرد: اعتبار لازم در خصوص مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر استان برای جمع‌آوری کامل این مدارس، اختصاص می‌یابد.

نوری با بیان اینکه پیگیری برای تخصیص اعتبارات محرومیت‌زدایی، تجهیزات مناطق محروم، ملی استانی، سرمایشی گرمایشی، تخریبی و … استان انجام خواهد شد، بیان کرد: رتبه‌بندی معلمان برای افزایش کارآمدی و کیفیت و ارتقا شایستگی‌های معلم به منظور رقابت در تعلیم و تربیت انجام گرفت.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار به منظور تکمیل ساختمان در حال احداث ساختمان آموزش‌وپرورش استان طی سال جاری و سال آینده انجام خواهد شد، تأکید کرد: اعتبار لازم برای تهیه و تدوین اطلس بی‌سوادی و برنامه جامع ریشه‌کنی بی‌سوادی استان سمنان اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته