دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مقام مسئول توانیر:

تولید و مصرف برق ناتراز است

تولید و مصرف برق ناتراز است
به گفته معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر از جمله موضوعات مورد توجه در صنعت برق، اقتصاد این صنعت، ناترازی تولید و مصرف، جذب و نگهداشت نیروی انسانی، مدیریت مصرف برق، داده‌کاوی و ... است.
کد خبر : 822442

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از وزارت نیرو، محمد الله‌داد معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر در نشست تجاری سازی یافته‌های تحقیقاتی شرکت‌های زیرمجموعه به گذار صنعت برق به سمت پروژه‌های کاربردی و مسأله‌محور اشاره کرد و گفت: با توجه به ماهیت تخصصی صنعت برق تا کنون موضوع تحقیقات بیشتر به مسایل فنی اختصاص داشت اما ناترازی اقتصادی و ناترازی تولید و مصرف برق به انجام پژوهش‌های غیر فنی و مطالعات اقتصادی و اجتماعی نیاز دارد که مستلزم گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی به عرصه‌های غیر فنی است.

وی از جمله موضوعات مورد توجه را اقتصاد صنعت برق، ناترازی تولید و مصرف، جذب و نگهداشت نیروی انسانی، تبدیل وضعیت کارکنان، مدیریت مصرف برق، داده کاوی، هوشمندسازی، شناسایی و ردیابی محصولات صنعت برق، گسترش قابلیت‌های پهبادی و تحلیل اطلاعات، پهنه‌بندی آلودگی، سازگاری با بلایای طبیعی، تحلیل و ریشه‌یابی حوادث، رفتارشناسی مشترکان و ... عنوان کرد.

الله‌داد با اشاره به حمایت‌های چندگانه از محصولاتی که برای نخستین بار در کشور تولید و ساخت داخل می‌شود، عقد قرارداد شرکت‌های برق با سازنده از طریق ترک تشریفات و بهره‌مندی از معافیت‌های بیمه و مالیات در کنار سایر تسهیلات را از جمله این معافیت‌ها برشمرد.

معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر همچنین پرداخت نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه پژوهش را در راستای آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد که در حال اقدام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته