دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1401 - 14:42
معاون دانشگاه آزاد بندرعباس:

فرهنگ شناخت آسیب‌های اجتماعی در جامعه نهادینه شود

فرهنگ شناخت آسیب‌های اجتماعی در جامعه نهادینه شود
محمد حیدری‌نارمندی تأکید کرد: باید توسعه فرهنگ شناخت آسیب‌های اجتماعی در جامعه نهادینه شود و استمرار یابد.
کد خبر : 822404

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، محمد حیدری نارمندی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در حاشیه کارگاه شناسایی آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر که با هدف معرفی آسیب‌ها و صدمات اجتماعی بر پیکره جامعه در این واحد دانشگاهی برگزار شد، نبود شناخت و ناآگاهی نوجوانان و جوانان را از عواقب مصرف این مواد و افتادن در دام اعتیاد خواند و اظهار کرد: توسعه فرهنگ شناخت آسیب‌های اجتماعی باید در جامعه نهادینه و استمرار یابد تا جوانان به دلیل عدم شناخت در این مرداب مرگ و نیستی گرفتار نشوند.

وی با تأکید بر سلامت روحی و روانی جامعه از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری این کارگاه‌ها و نشست‌ها را یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت و پیشگیری و شیوع مواد مخدر بین جوانان عنوان کرد.

**مواد مخدر موجب بالارفتن تخلفات مجرمانه می‌شود

کارشناس ناحیه انتظامی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان نیز در این کارگاه با اشاره به آسیب‌های مواد مخدر به ذهن و روان انسان، گفت: مواد مخدر علاوه بر تخریب فکر و اندیشه فردی انسان، صدمات جبران‌ناپذیری را بر پیکره جامعه وارد می‌سازد و موجب بالا رفتن تخلفات مجرمانه و آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود.

محمد صمیمی با معرفی مواد رایج مصرفی سنتی و شیمیایی مخدر و نحوه عملکرد و عوارض آن بر جسم و روان مصرف‌کننده همراه با پخش فیلم آموزشی مطرح کرد: شناخت و شناساندن این مواد برای قشر جوان و عواقب دهشتناک آن می‌تواند یکی از راه‌های مهم پیشگیری باشد؛ زیرا بسیاری از جوانان به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت عواقب این مواد به دام اعتیاد می‌افتند و به ورطه نابودی کشانده می‌شوند.

وی بالابردن سطح آگاهی جوانان و عواقب مصرف مواد را از مهم‌ترین گزینه‌های شناخت و پیشگیری دانست و اضافه کرد: ۴۴ باور اشتباه و غلط در جامعه نسبت به مصرف مواد مخدر وجود دارد که باید جامعه تحت آموزش‌های صحیح قرار گیرد. جوانان هیجانات خود را با ورزش و بالا بردن اعتمادبه‌نفس مدیریت کنند و در کنار آن استادان و والدین نیز با ارائه مطالب علمی صحیح درباره کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر می‌توانند نقش تأثیرگذاری در سلامت جامعه داشته باشند.

این کارشناس نیروی انتظامی، بیان کرد: دانشجویان با توجه به نقش سازنده‌ای که در اجتماع دارند و به‌عنوان منابع انسانی و سرمایه‌های آینده‌ساز کشور هستند می‌توانند با مراجعه به ناحیه انتظامی به همراه خانواده از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی مستقر در آن اداره برای شناخت و کاهش آسیب‌های اجتماعی بازدید کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته