دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازی مالکانه از تیم استقلال دیده نمی‌شود

شهبازیان:هواداران با تماشای بازی‌های استقلال تلویزیون را خاموش می‌کنند!

شهبازیان:هواداران با تماشای بازی‌های استقلال تلویزیون را خاموش می‌کنند!
پیشکسوت تیم استقلال گفت: هواداران از تماشای بازی‌های استقلال لذت نمی‌برند و بازی‌ها را نمی‌بینند یا پس از دیدن نوع بازی تیم‌شان تلویزیون را خاموش می‌کنند.
کد خبر : 822352

سبو شهبازیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برتری استقلال مقابل صنعت نفت آبادان و اینکه آبی‌پوشان در خلق موقعیت دچار ضعف فاحشی هستند، اظهار داشت: استقلال ۳ امتیاز مسابقه را همانند چند بازی دیگر گرفت ولی انتظار از این تیم خیلی بیشتر است. تیمی که می‌خواهد از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کند باید بسیار بهتر بازی کند. حداقل بینندگان تلویزیونی از تماشای این مسابقه لذت ببرند. در دربی هم دیدیم که استقلال بعد از رسیدن به گل دوم عقب نشست و دل به ضدحملات بست اما از اندک فرصت‌ها بهره نبرد و در نهایت گل مساوی را خورد. آن قدر خطا دادند تا بالاخره پرسپولیس به گل مساوی رسید.

**استقلال فراتر از رقبا بازی نمی‌کند

وی ادامه داد: در بازی با صنعت نفت آبادان نه استرس تماشاگر وجود داشت که بخواهند از دو تیم حمایت کنند نه حریف از مدعیان قهرمانی بود. مسابقه‌ای بود که استقلالی‌ها می‌توانستند خیلی راحت بازی کنند اما فوتبال با کیفیتی ندیدیم فقط ۳ امتیاز به جمع امتیازات قبلی استقلال اضافه شد. بازی مالکانه از تیم استقلال دیده نشد و فقط انتظار داشتیم با آمدن ریکاردو ساپینتو شرایط تیم رفته رفته بهتر شود، اما چنین اتفاقی رخ نداده است. ساپینتو تفکرات هجومی دارد و خودش در اروپا سرمربی بوده، ولی انتظارات برآورده نشده و از استقلال فوتبال زیبایی نمی‌بینیم. به نظرم خیلی از طرفداران استقلال یا بازی را نگاه نمی‌کنند یا با دیدن نوع بازی تیم‌شان تلویزیون را خاموش می‌کنند. تیمی که می‌خواهد به قهرمانی برسد باید چشم‌نواز و فراتر از دیگر تیم‌ها بازی کند. برنامه‌ای باشد و حداقل شاهد رد و بدل شدن پنج پاس بین بازیکنان باشیم. تیمی که ۳۰ میلیون هوادار دارد باید به نوعی بازی کند که علاقه‌مندان به فوتبال چیزی یاد بگیرند اما با این شکل از بازی بعید می‌دانم استقلال هواداران را راضی کند.

**همه هافبک‌های استقلال دفاعی بازی می‌کنند

پیشکسوت تیم استقال در مورد اینکه فوتبال ایران فاقد هافبک بازی‌ساز شده و استقلال هم بازیکن خلاق در خط میانی است، تصریح کرد: در فوتبال ایران بازیکنی که پلی میکر باشد و مانند مجتبی جباری بازیکن‌سازی کند را نمی‌بینیم. فوتبالیست‌هایی که بلد بودند توپ را در زمین بچرخانند و مهاجمان را تغذیه کنند. الان چنین بازیکنی نداریم. استقلال بازیکنان خوب در ترکیب خود دارد ولی همه یک شکل هستند. همه هافبک‌های استقلال دفاعی بازی می‌کنند. یکی را ندارد که طراح باشد و بتواند در وسط زمین توپ را انتقال دهد. بازیکنی که در میانه زمین با جنگندگی توپ بگیرد و به خط حمله برساند دیده نمی‌شود. داریم شانسی بازی می‌کنیم و نباید از حقیقت فرار کنیم. باید روی بازیکنان پایه کار کنیم. متاسفانه برعکس کشورهای صاحب سبک فوتبال، همه چشم خود را روی رده بزرگسالان گذاشته‌اند چون پول در این رده است. 

**به استعدادها فوتبال یاد نمی دهند

وی خاطرنشان کرد: در رده پایه پولی نیست برای همین بازیکنان این رده رها شده‌اند. اگر مربیانی را بیاورند که به هافبک‌ها طراحی بازی و انتقال توپ را یاد دهند دیگر مشکلی نخواهیم داشت. در گذشته برخی بازیکنان مثل محرم نویدکیا و مجتبی جباری بودند که با استعداد ذاتی هافیک‌های خلاقی بودند اما الان با وجود داشتن استعدادها چون به آنها یاد نمی‌دهند و در ذهن بازیکن فقط پول است مشخصاً هافبک نمی‌تواند و نمی‌داند در زمین چگونه بایستد و مهاجمان تیمش را تغذیه کند. مشکل بزرگی است که تا حل نشود فوتبال ما بازی‌های جذابی را به ندرت می‌بیند. نیاز داریم به بازیکنی که از خط دفاعی توپ بگیرد و توپ را به خط حمله انتقال دهد. متأسفانه نداریم و فوتبالی که مورد علاقه طرفداران است تماشا نخواهیم کرد.

**مربیان هر کدام قلق خاصی دارند

شهبازیان در خصوص اینکه آرامش ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پس از بازی استقلال با صنعت نفت جالب توجه بود، عنوان کرد: ساپینتو مربی حرفه‌ای است و تیمش هم برابر صنعت نفت نتیجه گرفته بود. با صبر و حوصله جواب خبرنگاران را می‌داد که امری طبیعی بوده و می‌تواند درسی برای سایر مربیان باشد. آرامش او می‌تواند به استقلال کمک کند. مربیان هر کدام قلق خاصی دارند. ساپینتو هم کنار زمین استرس بالایی دارد و زود عصبانی می‌شود و سبک او به این شکل است که خیلی سخت درست می‌شود ولی بیشتر حرف من روی سیستم بازی استقلال است که اگر قهرمانی می‌خواهد باید فوتبال متفاوتی را انجام دهد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته