دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از مراسم وداع و تشییع شهدای گمنام در واحدهای دانشگاهی‌؛

عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه پیچید + تصاویر

عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه پیچید + تصاویر
واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس بودند.
کد خبر : 822277

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ بار دیگر عطر شهدا در دانشگاه‌های کشور پیچید و دانشگاهیان متشکل از دانشجویان و استادان با حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا با آرمان‌های امام و شهدا تجدیدمیثاق کردند.

شهدای گمنام خوشنام‌تر از همیشه به وطن بازگشتند تا اعلام کنند امنیت، اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی مرهون جانفشانی و اسیثارگری جانبازان و شهدایی است که از همه چیزشان گذشتند تا ما امروز در امنیت زندگی کنیم.

همانگونه که امام خمینی(ره) فرموده بودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد»، شهدا چه درک بالایی از این فرمایش امام راحل داشتند و تا آخرین قطره خون پشتیبان ولایت فقیه بودند و در مقابل کفر، شرک و نفاق ایستادگی کردند.

شهدا همان‌هایی بودند که در راه دفاع از وطن و ناموس از یکدیگر سبقت می‌گرفتند تا با دشمن عنود بجنگند و اگر شهید هم شدند چه افتخاری بزرگ‌تر از آن که خداوند نصیب‌شان کند.

دانشجویان و استادان آمده بودند تا بار دیگر عنوان کنند که با انقلاب و نظام هستند و حتی بین جمعیت تشییع‌کننده شهدا بودند کودکانی که با نگاه‌های جذاب، تابوت‌های شهدا را نظاره‌گر بودند و شاید به آینده درخشان خود با جمهوری اسلامی می‌اندیشیدند، آینده‌ای که با این شهدا درخشان‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

سال گذشته بود که مقام معظم رهبری همزمان با تشییع پیکر مطهر و پاک شهدای گمنام در پیامی بیان کردند: «تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه برگشته، با روز شهادت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها مبشّر ابدیّت یاد و خاطره آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله.»

**معطرشدن فضای مدارس کرمان به عطر شهدا

مجید خزاعی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در کرمان اعلام کرد که همزمان با ایام بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، دبستان دخترانه سمای دانشگاه آزاد کرمان، دبستان پسرانه سما جیرفت، دبیرستان دخترانه سما جیرفت و دبیرستان‌های پسرانه سما کرمان و جیرفت افتخار میزبانی از شهدای گمنام دفاع مقدس را داشتند.

وی افزود: معطر شدن فضای مدارس به عطر شهدا تجدیدمیثاق با آرمان‌های شهداست، شهدا جان خود را فدا کردند تا دین اسلام و شرافت انسانی پایدار بماند.

میزبانی مدارس سما استان کرمان ازشهدای گمنام

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: امیدوارم مدیون خون شهدا نباشیم و در پاسداشت ارزش‌های اسلام بیش از گذشته تلاش کنیم.

میزبانی مدارس سما استان کرمان ازشهدای گمنام

خزاعی تبیین کرد: مداحی مداحان اهل بیت(ع) و روایتگری یادگاران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

میزبانی مدارس سما استان کرمان ازشهدای گمنام

وی توضیح داد: شهدای گرانقدر در سطح شهر کرمان (در ستاد فرماندهی ارتش، دانشگاه هایتک ماهان، پارک پزشک در بلوار پزشک، پارک شهدای گمنام خیابان شهید آیت‌الله دستغیب، زمین ورزشی روستای سعیدی و پارک شهید مطهری کرمان ) تشییع می‌شوند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: همچنین پیکر پنج شهید گمنام دیگر در شهرهای رفسنجان، هماشهر سیرجان، بلوک جیرفت، قطب‌آباد بم و نظامشهر نرماشیر تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

**وداع دانشجویان، کارکنان و استادان واحد کاشمر با شهید گمنام

دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر وداع باشکوه و عاشقانه‌ای با شهید ۱۶ ساله گمنام دوران دفاع مقدس داشتند.

میزبانی مدارس سما استان کرمان ازشهدای گمنام

این مراسم شامل برنامه‌های تشییع پیکر شهید از در ورودی تا محل قبور سه شهید گمنام آرمیده در این دانشگاه، سخنرانی، مداحی، نوحه‌سرایی، سینه‌زنی در مجتمع امام صادق(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر بود.

میزبانی مدارس سما استان کرمان ازشهدای گمنام

دانشگاهیان به‌خصوص جوانان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر وداع پرشوری با این شهید خوشنام داشتند.

میزبانی مدارس سما استان کرمان ازشهدای گمنام

این شهید گمنام یکی از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس است که سال ۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق رودخانه دجله در کشور عراق که به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۴۰ سال به ایران بازگشت.

** عزت امروز اسلام و مسلمین از ثمره خون شهداست

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید خوشنام جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حضور مسئولان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و جمع زیادی از دانشجویان این دانشگاه با شوق معنوی توأم با شور حسینی همراه بود.

میزبانی مدارس سما استان کرمان ازشهدای گمنام

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در این مراسم گفت: شهدا شمع محفل بشریت هستند و هرچه داریم از برکت خون شهداست

میزبانی مدارس سما استان کرمان ازشهدای گمنام

مجید عاشوری بیان کرد: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در راه اعتلای اسلام و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی با خدای خود پیمان بستند و با خون خود پای پیمانشان را امضا کردند و در این راه از ارزشمندترین دارایی خویش یعنی جانشان گذشتند و معامله ارزشمندی که خوشنودی خداوند را در پی داشتن انجام دادند و از سویی به بهشت جاویدان رسیدند و با سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام محشور شدند.

پیچش عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه

به گزارش آنا، همزمان با ایام سوگواری شهادت ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، اساتید، کارمندان و دانشجویان فرهیخته و انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با چشمانی اشک‌بار، پیکر مطهر شهید گمنام پرافتخار دفاع مقدس، میهمان عزیز دانشگاه و مسافر آسمانی را تا مسجد باقرالعلوم دانشگاه تشییع و با آرمان‌های مقدس امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

پیچش عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قم با شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس وداع کردند.

پیچش عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم؛ همزمان با شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قم متشکل از دانشجویان، کارکنان و اساتید این واحد دانشگاهی ضمن حضور در مراسم عزاداری و مرثیه سرایی صدیقه طاهره سلام الله علی‌ها با شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس وداع کردند.

پیچش عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه

 

** آیین سوگواری، استقبال و وداع با شهید گمنام در واحد سمنان برگزار شد

با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان، مراسم سوگواری، استقبال و وداع با شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه پیچید + تصاویر

به گزارش خبرنگار آنا از سمنان، همزمان با ایام شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم سوگواری، استقبال و وداع با پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

در این مراسم که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان، معاونت فرهنگی و دانشجویی و بسیج دانشجویی واحد سمنان در مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد سمنان همراه بود.

عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه پیچید + تصاویر

بر اساس این گزارش شهرستان سمنان میزبان ۲ شهید گمنام تازه تفحص شده از شهدای عملیات بدر در شرق دجله است که پس از تشییع، در سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها در محل معراج شهدا و استانداری سمنان به خاک سپرده خواهند شد.

** تشییع پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده در واحد  ارومیه

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه، همزمان با ایام فاطمیه، پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده از جلوی دانشکده علوم پایه و فنی مهندسی به سمت مقبره شهدای گمنام این دانشگاه تشییع شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه توفیق داریم در روز شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) میزبان ۴۰۰ شهید در سراسر کشور باشیم، اظهار کرد: ورود این شهدای گمنام فضای کشور را تحت تأثیر قرار داد.

حجت‌الاسلام سجاد بیگی افزود: دقیقاً زمانی که عده‌ای در کشور سعی بر هنجارشکنی و ایجاد آشوب داشتند و شعار زن، زندگی و آزادی را به غلط ترجمه می‌کردند، حضور این شهدای گمنام فضای کشور را عطرآگین کرده و بر حفظ ناموس و عفت زنان به سبب خون پاک شهدا تأکید می‌کند.

وی با بیان اینکه در ایام پیش از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز عده‌ای به دنبال رفراندوم بودند، عنوان کرد: برخی با سر دادن شعار رفراندوم سعی در از بین بردن دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران داشتند؛ اما حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر سردار دل‌ها، خط بطلانی بر نقشه‌های دشمنان کشید.

عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه پیچید + تصاویر
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: اساس شخصیت زن در جهان‌بینی اسلامی به‌عنوان موهبت الهی که دارای شخصیت مستقل و آزاده بوده بر بنیاد کرامت، شرافت، عفت و پاکی استوار است و کشور در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

بیگی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه مقام شهادت به قدری است که تنها افرادی که تشنه دست‌یابی به آن هستند به این فضیلت می‌رسند، مطرح کرد: مقام شهید به قدری است که دو گروه انبیا و اوصیا و شهدا قادر به دیدن چهره خداوند متعال خواهند بود. مرگ در واقع به دو نوع تقسیم می‌شود. حضرت علی (ع) در این باره می‌فرمایند اگر شهید نشوید می‌میرید و این مهم، به جایگاه و منزلت واقعی شهادت تأکید دارد.

وی با اشاره به روایت شهید ابراهیم هادی از یک شهید گمنام تبیین کرد: وی بعد از اینکه پیکر یکی از شهدای گمنام را روی ارتفاعات بازی دراز در زمان جنگ تحمیلی پیدا کرد، کیلومتر‌ها روی دوش خود آورند و مراسم باشکوهی برای وی تدارک دیدند. پس از اتمام مراسم تشییع پدر این شهید گلایه‌ای از شهید هادی کرد و گفت: دیشب پسرم را در خواب دیدم. می‌گفت: در مدتی که گمنام و بی‌نشان بر خاک جبهه افتاده بودیم، هر شب مادر سادات حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) به ما سر می‌زدند؛ اما حالا! دیگر چنین خبری نیست. می‌گویند: شهدای گمنام مهمانان ویژه حضرت صدیقه هستند. به همین سبب شهید هادی همواره آرزو می‌کرد گمنام بماند؛ پس از شهادت نام‌آشناتر هم شدند.

عطر لاله‌های فاطمی در دانشگاه پیچید + تصاویر

به گزارش آنا این مراسم باشکوه، با عزاداری سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) خاتمه یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته