دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 12:50
در دستورکار شهرداری تهران قرار می‌گیرد؛

توانمند‌سازی و پرورش سفیران دائمی محیط زیست در سطح محلات

اولین نشست فصلی کارشناسان و مدیران محیط زیست مناطق در سالن ایران زمین برگزار شد. در این نشست برنامه توانمندسازی و پرورش سفیران دائمی محیط زیست در سطح محلات در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.
کد خبر : 82216

به گزارش گروه اجتماعی آنا از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمد مهدی گلمکانی، رئیس ستاد محیط زیست در اولین نشست فصلی کار‌شناسان و مدیران محیط زیست مناطق که با حضور شاعری نماینده منتخب مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه همه ما خارج از بحث تخصصی و دانش محیط زیستی باید نسبت به مساله محیط زیست درک عمیقی داشته باشیم، افزود: بعد از این درک و باور است که تعهدات شکل می‌گیرد و به آن عمل می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به شعار سال ۹۵ «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اضافه کرد: باید به بحث اقتصاد سبز که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به صورت کامل مطرح شده است، توجه کنیم به خصوص در زمینه سرمایه گذاری در پروژه‌هایی مانند بهینه سازی مصرف انرژی، توسعه انرژی‌های نو و تجدید پذیر، حفظ منابع آبی و... که همه یک موقعیت بی‌نظیری را به وجود می‌آورند که باید از آن حداکثر بهره را ببریم.


رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار عنوان کرد: نباید خودمان را ایزوله کرده و تنها در یک حیطه فعالیت کنیم بلکه باید جامع فکر کرده و از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم، اگر فقط سازمانی فکر کنیم هیچ پیشرفتی نخواهیم کرد.


گلمکانی در ادامه نشست نکاتی را در جهت پیشبرد حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در سطح شهر تهران شامل، تشکیل اتاق فکر در سطح محلات، تقویت همکاری‌های بین بخشی و فرابخشی، ایجاد ساختارهای متناسب برای هدایت جریان عظیم مردمی و عدم برخورد با موضوع محیط زیست به صورت احساسی و شعاری، ظرفیت سازی در محلات با تشکیل خانه‌های محیط زیست جهت مشارکت هدفمند مردم، استفاده از توان و ظرفیت شبکه‌های مجازی، توانمند سازی و پرورش سفیران دائمی محیط زیست، تشکیل مجمع عمومی خیرین برای حفظ محیط زیست ارائه کرد.


گلمکانی در ادامه عنوان کرد: تاکنون خانه محیط زیست در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شده که یکی از اقدامات دانشجویان علاقه‌مند در این کانون ایده سلف سرویس دوستدار محیط زیست (Green Dining) بوده است که به وسیله آن، طرح تفکیک پسماند را در دانشگاه پیاده و اجرا کردند که می‌تواند تجربه خوبی برای دیگر دانشگاه‌ها باشد.


وی در پایان گفت که امیدواریم توفیق خدمت و عمل برای تحقق شعار« تهران شهر تازه» پیدا کنیم.


در ادامه، علی محمد شاعری نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه ملاحظات محیط زیستی در قبل، حین و بعد از اجرای پروژه‌ها باید صورت گیرد، افزود: جلوی تخلفات محیط زیستی باید گرفته شود. همه ما نباید اجازه تخریب منابع طبیعی آب، خاک، دریا، جنگل و... را بدهیم. حفظ محیط زیست به نفع تمام اقشار جامعه، دولت و کشور است.


شاعری اضافه کرد: اطلاعات درست و آنالیز‌ها با پایش‌های درست و به‌هنگام بدست می‌آیند. پس از آن است که می‌توانیم بگوییم که جریان موردنظر روند مثبتی منفی دارد.


شاعری در خاتمه سخنان خود افزود: ان شالله همه با همکاری یکدیگر بتوانیم قدم‌های مثبتی را در جهت حفظ محیط زیست برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته