دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 12:59
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با آنا:

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود به حوزه بین‌المللی آموزش پزشکی/ مصوبه فرانشیز خانواده دانشگاه به زودی ابلاغ می‌شود

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح سلامت‌سنجی برای استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و تاکید کرد دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد با قدرت وارد حوزه بین‌المللی آموزش پزشکی شود.
کد خبر : 82212

دکتر سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره طرح سلامت‌سنجی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «تا امروز همه ستاد دانشگاه برای آزمایشهای اولیه، ضروری و طرح سلامت‌سنجی نمونه‌گیری شده‌اند. جواب آزمایشات آماده و بعد از آن بیماریابی انجام می‌شود.»


او یادآوری کرد این طرح برای همه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود و ادامه داد: «آخرین جلسه فرانشیز با نمایندگان معاون امور مالی و اداری دانشگاه، امروز برگزار می‌شود. در این جلسه مشخص می‌شود که استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که به مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه می‌کنند چه خدماتی دریافت خواهند کرد.»


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به 65 مرکز درمانی جدید دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «مصوبه فرانشیز، مبلغ و خدمات درمانی به استادان، کارکنان و دانشجویان با همکاری معاون مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی آماده و به زودی ابلاغ می‌شود.»


ابطحی افزود: «طرح سلامت‌سنجی و کنترل سرطان سینه برای اعضای هیات علمی،کارکنان و دانشجویان خانم نیز در دست بررسی است و احتمالا در جلسه امروز مطرح می‌شود تا آزمایش‌های لازم برای خانم‌های بالای 35 سال در دانشگاه انجام شود.»


آموزش پزشکی باید بین‌المللی شود


او به تاکیدات وزیر بهداشت در روزهای گذشته بر جلوگیری از مهاجرت دانشجویان متقاضی تحصیل در پزشکی اشاره کرد و افزود: «باید شرایط در حوزه آموزش پزشکی بهتر شود تا جوانان برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی مجبور به مهاجرت نباشند. زیرا این موضوع نه تنها هزینه‌بر است بلکه تاثیرات مخرب فرهنگی به دنبال دارد.»


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «امکانات زیادی در کشور وجود دارد که با استفاده از آن‌ها باید جوانان را به تحصیل در داخل کشور تشویق کرد. البته این موضوع از اهداف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی و دغدغه بسیاری از دانشگاه‌های کشور است.»


ابطحی به ارتباط خوب دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد با کیفیت و قدرت به حوزه‌های بین‌المللی وارد شود و مصوبات آموزشی وزارت بهداشت برای جذب دانشجویان و فراهم کردن امکانات برای آن‌ها را در دستور کار دارد.»


او افزود: «واحدهای گلبهار مشهد، علی‌آباد کتول و تبریز آماده فعالیت در حوزه‌های بین‌المللی هستند که در توسعه آموزشی نیز نقش بسیاری دارد. همه این مسائل به عنوان آمایش در اهداف دانشگاه آزاد اسلامی دیده شده است و حوزه آموزش پزشکی باید به زودی وارد فعالیت‌های بین‌المللی شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته