دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عرضه بورسی ۱.۱ میلیون تن سیمان امروز و فردا؛

امسال چه مقدار سیمان در بورس کالا فروخته شد؟

امسال چه مقدار سیمان در بورس کالا فروخته شد؟
بورس کالا اعلام کرد:‌ ۹ ماهه امسال ۴۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۵۵ تن سیمان در بورس کالا به فروش رفته است.
کد خبر : 822066

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از بورس کالا، عرضه های سیمانی ها در هفته جاری از امروز یکشنبه ۴ دی آغاز و فردا دوشنبه ۵ دی هم تداوم می یابد.

در عرضه های امروز ۶۴ شرکت سیمانی در مجموع یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۰۴ تن انواع سیمان را روی تابلو می برند.

از کل عرضه های امروز سیمانی ها در بورس کالا، ۸۹۲ هزار و ۸۴ تن سیمان از نوع تیپ ۲، ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۸۲ هزار و ۴۲۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۵ هزار و ۸۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود.

**فروش ۴۲.۳ میلیون تن سیمان طی ۹ ماهه امسال در بورس کالا

از ابتدای فروردین تا پایان آذر (۹ ماهه امسال) در مجموع ۵۱ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۴۳۶ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۴۵۰۹ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۸۴۸ تنی روبه رو و ۴۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۵۵ تن آن به ارزش بیش از ۲۷.۴ هزار میلیارد تومان معامله شد.

**معامله ۴۱۴ میلیون گواهی سپرده سیمان در ۹ ماهه امسال

از ابتدای سال جاری تا پایان آذر در مجموع ۴۱۴ میلیون و ۷۸۵ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۴۱۴ هزار و ۷۸۵ تن سیمان دست به دست شد و ارزش نزدیک ۳۰۰ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومانی را رقم زد.

در سال گذشته نیز که شاهد راه اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۷۷۶ هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵ هزار و ۷۷۶ تن سیمان به ارزش ۹۰ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته