دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1401 - 12:39
به ادعای منابع اطلاعاتی غرب؛

روسیه ۲۴ فروند جنگنده سوخو-۳۵ به ایران می‌دهد

روسیه ۲۴ فروند جنگنده سوخو-۳۵ به ایران می‌دهد
منابع اطلاعاتی غرب مدعی شده اند که روسیه در تدارک تحویل ده‌ها فروند جنگنده سوخو-۳۵ به ایران در آینده نزدیک است.
کد خبر : 822065

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، رسانه‌های صهیونیستی ازجمله وبگاه «آی ۲۴» به نقل از منابع اطلاعاتی غرب مدعی شده اند که مسکو به زودی یک اسکاداران کامل از جت‌های جنگنده را تحویل تهران می‌دهد.

آنطور که ادعا می‌شود این محموله می‌تواند شامل ۲۴ فروند سوخو ۳۵ باشد که به سفارش مصر ساخته شده بود، اما به دلیل مداخلات آمریکا به قاهره تحویل داده نشد.

گفته می‌شود که روسیه به دنبال خریداران بالقوه برای واگذاری این مجموعه، در نهایت آن‌ها را به ایران می‌دهد. حتی طبق برخی ادعاها، خلبان‌های ایرانی برای پرواز با این جنگنده‌ها تحت آموزش قرار گرفته اند.

چندی پیش، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که روابط مسکو- تهران به سمت شراکت دفاعی کاملی پیش می‌رود که شامل تبادل سلاح و تجربه است.

کربی ادعا کرده بود که این دو کشور در حال بررسی راه‌اندازی خط مونتاژ پهپاد‌های ایرانی در روسیه هستند و از سوی دیگر، روسیه در حال آموزش خلبانان ایرانی بر روی جنگنده سوخو-۳۵ است و ایران احتمالاً ظرف یک سال این هواپیما را تحویل خواهد گرفت. 

به ادعای این مقام کاخ سفید، این جنگنده‌ها موقعیت نیروی هوایی ایران را نسبت به همسایگان منطقه‌ای آن به طور قابل توجهی تقویت خواهد کرد.

ادعای آمریکا و شرکای اروپایی واشنگتن مبنی بر همکاری روسیه-ایران در میدان جنگ اوکراین در حالی است که این دو کشور به صراحت چنین اتهامی را رد می‌کنند.

نسبت دادن اتهام تحویل پهپاد به ازای دریافت تجهیزات نظامی از روسیه، دستاویز غرب برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته