دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مقام مسئول سازمان بنادر:

شناور حامل خودروهای وارداتی امشب وارد بندر لنگه می‌شود

شناور حامل خودروهای وارداتی امشب وارد بندر لنگه می‌شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:‌ تا پایان امشب تعدادی خودروی وارداتی با لندینگ کرافت وارد بندر لنگه می‌شود.
کد خبر : 821969

حمیدرضا فتحی -- حسین عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا اعلام کرد: هنوز شناور حامل خودرو‌های وارداتی وارد کشور نشده و تا ساعت ۲۲ یا ۲۳ امشب وارد بندر لنگه می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ۳ بندر شهید رجایی، شهید باهنر و لنگه اسکله تخصصی پهلودهی شناور‌های حامل خودرو را دارند افزود: ما حتی در بندر شهید رجایی پارکینگ طبقاتی جا دهی خودرو را داریم، اما چون در بندر شهید رجایی کشتی‌های بزرگ وارد می‌شوند و نیز با توجه به اینکه شناوری که امشب وارد می‌شود، لندینگ کرافت است، لذا شناور خودرو‌های وارداتی فعلا به بندر لنگه می‌رود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: در حال حاضر بندر لنگه به طور تخصصی برای پهلودهی شناور‌های حامل خودرو‌های ترانزیتی استفاده می‌شود که با توجه به اینکه خودرو‌های وارداتی امشب با شناور کوچک وارد کشور می‌شوند، به این بندر منتقل خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان صرفا پذیرنده خودرو‌های وارداتی است و اقدامات مربوط به ثبت سفارش و ترخیص را وزارت صمت و گمرک انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: اظهارنامه و بارنامه برای کشتی‌های بزرگ از قبل به دست سازمان بنادر می‌رسد و این سازمان از اطلاعات محموله‌های وارداتی یا صادراتی با خبر است، اما در خصوص شناور‌های کوچک، بارنامه همراه با ورود شناور به اسکله، به مدیریت بندر ارائه می‌شود لذا در این خصوص هنوز اطلاعاتی از تعداد و مبدأ بارگیری خودرو‌های وارداتی و نیز برند‌های تولیدکننده این خودرو‌ها در دست سازمان بنادر نیست.

گفتنی است پیش از این سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اولویت ما واردات خودرو‌های اقتصادی است اعلام کرده بود: ثبت سفارش خودرو در هفته‌های گذشته انجام شده و نخستین خودرو‌های وارداتی به‌زودی وارد کشور می‌شود.

برخی شنیده‌ها حاکی است تا کنون امکان ورود خودرو‌های ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و برخی خودرو‌های چینی به کشور قطعی شده و به عنوان نخستین خودرو‌های وارداتی راه به خیابان‌ها پیدا می‌کنند.

واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع شده بود که در اردیبهشت امسال آزادسازی واردات خودرو در جلسه دولت سیزدهم تصویب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته