دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پذیره‌نویسی اوراق اجاره لبنیات و بستنی شروع شد

عرضه بستنی در بورس همزمان با آغاز زمستان

عرضه بستنی در بورس همزمان با آغاز زمستان
بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران از امروز میزبان تامین سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومانی یک شرکت لبنیات و بستنی از طریق پذیره‌نویسی اوراق اجاره سهام این شرکت است.
کد خبر : 821863

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از فرابورس ایران، یک شرکت تولید لبنیات و دومینو در نظر دارد مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام این شرکت به شرکت واسط مالی و سپس اجاره به شرط تملیک آن‌ها، تامین کند.

این شرکت واسط مالی، خط تولید ماست و پروسس دسر به همراه ۵ دستگاه تولید بستنی و دسر را به عنوان دارایی مبنای انتشار خریداری کرده و سپس به صورت اجاره به شرط تملیک به شرکت تولید لبنیات و بستنی واگذار می‌کند.

مدت این اوراق با توجه به اینکه در دی ماه سال ۱۴۰۶ سررسید می‌شود، ۵ ساله بوده و نرخ اجاره بهای آن نیز ۱۸ درصد است که هر ۳ ماه یک‌بار پس از تاریخ انتشار پرداخت می‌شود.

گفتنی است پذیره‌نویسی اوراق اجاره این بستنی ساز تا دوشنبه ۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است استفاده از تسهیلات بلندمدت ویژگی مهم ابزار‌های نوین تامین مالی در قیاس با بازار پولی است.

گفتنی است امسال بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت تفاهم نامه تأمین مالی تولید از طریق انتشار اوراق گام تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعم از تسهیلات بانکی و روش‌های تأمین مالی بورسی به امضا رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته