دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به فاتح نیم‌فصل جام نمی‌دهند

همدانی: استقلال فینال گونه به بازی‌ها نگاه کند

همدانی: استقلال فینال گونه به بازی‌ها نگاه کند
پیشکسوت تیم استقلال گفت: در دیدار با صنعت نفت که تلاش می‌کند تا از انتهای جدول جدا شود استقلال باید بهترین بازی را انجام دهد.
کد خبر : 821808

ستار همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره دیدار استقلال در خانه صنعت نفت آبادان پس از تساوی مقابل پرسپولیس در دربی ۹۹ اظهار داشت: حیف که تماشاچی نبود تا دربی پرسپولیس و استقلال که مسابقه جذابی بود را با هیجان بیشتری همراه کند. اگر این اتافق رخ می‌داد آنها از نزدیک بازی لذت‌بخشی را به تماشا می‌نشستند. استقلال و پرسپولیس شرایط نزدیک به هم دارند و هر دو با مشکلات مالی مواجه هستند. فاصله آنها در جدول رده‌بندی هم با یکدیگر کم است و در مجموع تقابل آنها که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید نتیجه‌ای عادلانه بود هر چند استقلال فرصت‌های بیشتری داشت و اگر از ضدحملات خود بهتر و درست تر استفاده می‌کرد به پیروزی دست پیدا می‌کرد. بی دقتی در استفاده از ضدحملات اجازه نداد تا استقلال اختلاف را بیشتر کند و در نهایت گل تساوی در لحظات پایانی به ثمر رسید.

**استراتژی استقلال به هم ریخته شد

وی افزود: پرسپولیس هم روز خوبی را در دربی سپری کرد. راه‌های نفوذ استقلال را بسته بود و تلاش می‌کرد تا بتواند به طرق مختلف به دروازه رقیب برسد. برنامه‌های پرسپولیس اساساً از سمت راست با دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی و با کمک امید عالیشاه طرح‌ریزی می‌شد که سرمربی استقلال صابر حردانی را از دفاع راست به دفاع چپ برد تا بتواند سرعت پرسپولیس را در این منطقه از زمین بگیرد. سرمربی استقلال برای آنکه تیمش برنده شود روزبه چشمی را بیرون کشید و سعی کرد از مهدی مهدی پور و محمد زبیر نیک نفس در پست هافبک دفاعی استفاده کند و آرش رضاوند به عنوان هافبک طراح اجازه جلو آمدن مدافعان پرسپولیس را بگیرد اما مشدومیت رضاوند باعث به هم ریخته شدن استراتژی استقلال شد و این پرسپولیس بود که توانست بازی را به تساوی بکشاند. در مجموع بازی خوبی از هر دو تیم دیده شد.

**صنعت نفت هجومی بازی می‌کند

پیشکسوت تیم استقلال در خصوص دیدار آبی‌پوشان در خانه صنعت نفت آبادان از هفته سیزدهم لیگ برتر گفت: نباید بی‌تفاوت به امتیازات از دست رفته بود و در کسب امتیازات در تمام بازی‌ها نیاز به وسواس بیشتری است. الان که به نیم‌فصل نزدیک می‌شویم شاید از لحاظ امتیازی اندک فاصله مهم نباشد چون به تیمی که فاتح نیم‌فصل شود جام داده نمی‌شود اما باید مراقب بود که در تمامی‌بازی‌ها حداکثر امتیازات گرفته شود تا در هفته‌های پایانی افسوس و حسرت برای تیم باقی نماند. صنعت نفت تیمی است که فوتبال هجومی را در دستور کار دارد و با آمدن سرمربی جدید خود به دنبال بازگشت به روزهای خوب گذشته است. این تیم با حضور سرمربی برزیلی خود شرایط روحی بهتری پیدا کرده و مخصوصا در آبادان که از رقبا میزبانی می‌کند با روحیه بهتری در مقابل حریفان ظاهر می‌شود. فراموش نکنیم تمامی تیم‌ها در مصاف با استقلال انگیزه مضاعفی دارند و به دنبال کسب امتیاز هستند. استقلال باید به تمامی بازی‌های باقیمانده فینال گونه نگاه کند و به خصوص در بازی با تیمی که انگیزه زیادی برای جدا شدن از پایین جدول دارد باید بهترین بازی را انجام دهد.

**عدم ثبات مدیریت برای استقلال مشکل‌ساز شده است

همدانی در مورد مشکلات مالی استقلال که با اخذ وام ۹۰ میلیارد تومانی تا حدودی رفع شده، عنوان کرد: مدیران ما برنامه محور نیستند و چون ندت زمان حضورشان نامشخص است برنامه بلندمدت ندارند. با وجود برنامه‌های کوتاه مدت نباید به دنبال ماندگاری بود. عاری از مسائل حاشیه‌ای باید کار کرد و از مدیران حمایت کرد تا دیده شوند. مدیران برنامه محور باید به استقلال کمک کنند تا این باشگاه بتواند در کوران مسابقات اسیر چالش‌های مالی نشود و توانایی حل مسائل متعدد را داشته باشد. عدم ثبات مدیریت منجر به اشکالات متعدد در مدیریت استقلال می‌شود اما اعتماد به مدیریت و دادن زمان به مدیران می‌تواند کمک کند تا استقلال بتواند به شرایط مناسبی برسد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته