دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 13:36

میانجی‌گری شورای همکاری خلیج‌فارس برای نجات مذاکرات صلح یمن

به‌دنبال تعلیق دو روزه مذاکرات صلح کویت، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس نیز پس از امیر کویت وارد دایره میانجی‌گری با هدف نجات این مذاکرات شد.
کد خبر : 82175

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، پس از تعلیق چند روزه نشست صلح یمن عبداللطیف زیانی به کویت رفت تا با هیأت ریاض دیدار کند.


طبق گزارش العربیه، زیانی امروز در دیدار با هیأت ریاض به سخنان آن‌ها درباره علت به تعلیق درآوردن مذاکرات گوش خواهد داد.


اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، نیز پیشتر برای نجات مذاکرات صلح یمن در کویت، با طرف‌های یمنی جداگانه دیدار کرده است.


وی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد از طرف‌های درگیر در مذاکرات صلح یمن تضمین‌هایی دریافت کرده است که گفت‌وگوها ادامه پیدا کند اما بدون برگزاری جلسات مشترک.


همزمان کویت نیز که میزبان مذاکرات است، به تلاش‌های خود برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین یمنی و نجات مذاکرات ادامه می‌دهد.


در همین راستا صباح خالد حمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت روز گذشته با هیأت ریاض دیدار کرد و شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت نیز شخصا برای این موضوع میانجی‌گری کرده است.


هیأت ریاض از دو روز پیش مذاکرات را به حال تعلیق درآورده است. این هیأت ادعا کرده هیأت ملی و کنگره مردمی آتش‌بس را نقض کرده است، حال آنکه بمباران‌های عربستان در یمن، بر خلاف آتش‌بس ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته