دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۱۵۰۰ میلیون یورو هزینه برگزاری جام جهانی برای اسپانیا

۱۵۰۰ میلیون یورو هزینه برگزاری جام جهانی برای اسپانیا
دولت اسپانیا هزینه برگزاری جام جهانی ۲۰۳۰ فوتبال را به طور دقیق برآورد کرد.
کد خبر : 821736

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر چند روزی است به اتمام رسیده و تیم ملی آرژانتین، فاتح رقابت‌ها در روز‌های اخیر در جشن‌های مختلفی غرق شده است.

سری بعدی این رقابت‌ها قراراست در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک در سال ۲۰۲۶ برگزارشود اما برای جام جهانی ۲۰۳۰ رقابت برای کسب میزبانی باز است. اسپانیا به همراه پرتغال مایلند این مسابقات را میزبانی کنند. بدیهی است برای برگزاری مطلوب مسابقات نیاز به بودجه کافی خواهد بود. 

به نقل از اودیارو، دولت اسپانیا هزینه برگزاری مشترک این جام را تعیین کرده است. طبق همین گزارش ماتادور‌ها برای آنکه بتوانند میزبانی مشترک خوبی باشند، احتیاج به حدود ۱۵۰۰ میلیون یورو بودجه خواهند داشت.

طبق تخمین‌ها و پیش بینی‌های اقتصادی برای مدیریت و سازماندهی چنین جام جهانی، دولت اسپانیا به طور دقیق برآورد کرده که نیاز به ۱۴۳۳.۲ میلیون یورو بودجه  دارد.

رقمی که باید در دو زمینه زیرساخت‌ها (۷۵۰ میلیون یورو) و هزینه‌های سازمانی (۶۸۳.۲ میلیون یورو) سرمایه گذاری هزینه کند.

به باور کارشناسان خبره دولت اسپانیا، تخمین زده می‌شود در صورت برگزاری این تورنمنت، سرمایه گذاری اولیه، درآمد چهار برابری را برای ماتادور‌ها به ارمغان خواهد داشت. 

همچنین دولت این کشور تخمین می‌زند که برگزاری مسابقات می‌تواند رقم ۵۱۲۰ میلیون یورو به طور مستقیم به تولید ناخالص ملی کشور کمک می‌کند. از راه برگزاری این تورنمنت، طبق هم تخمین ها، ۸۲۵۱۳ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

مطالعات انجام شده توسط دولت نشان می‌دهد به ازای هر یورو سرمایه گذاری در برنامه ریزی و آماده سازی جام جهانی، حداقل ۴.۲۸ یورو بر تولید ناخالص داخلی اسپانیا و ۱.۳۲ یورو بر درآمد مالیاتی تاثیر خواهد گذاشت.

به این موضوع باید تاثیرگردشگری این تورنمنت مهم در قلمرو اسپانیا را نیز اضافه کرد. زیرا تخمین زده می‌شود که درآمد ناشی از توریسم از ۵۵۰۰ میلیون یورو فراتر خواهد رفت. 
قرار است در سال ۲۰۲۴ میزبان نهایی جام جهانی ۲۰۳۰ توسط فیفا تعیین و معرفی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته