دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 11:50
در گفت‌وگو با آنا؛

غلامرضا دباغیان: بخاطر مادرم از سرمربیگری تیم ملی کناره‌گیری کردم/ طباطبایی دموکراسی را در انتخابات رعایت کرد

سرمربی سابق تیم ملی کاراته گفت: در ایران مربیان جوان زیادی در کاراته داریم. عموزاده، کتیرایی، بهنام‌فر و ناظریان از جمله مربیانی هستند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و باید به آنها فرصت کار کردن داد.
کد خبر : 82160

غلامرضا دباغیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد انتخاب شهرام هروی به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته گفت: «هروی یکی از مربیان جوان و آینده‌دار کاراته ایران است که آشنایی کاملی با بازیکنان تیم ملی دارد و در دور قبل رقابت‌های جهانی که در فرانسه برگزار شد همراه تیم به مقام نخست دنیا رسید.»


وی ادامه داد: «اعتقاد دارم که نباید همیشه دست به تغییر و تحولات در کادر فنی تیم بزنیم. مربیان و بازیکنان باید نسبت به همدیگر شناخت داشته باشند و زمانی که این شناخت کامل می‌شود با یک تصمیم اشتباه و تعویض مربی، نتیجه چند ساله را بر باد می دهیم. نکته مهم در مورد هروی این است که با تیم کار کرده است و از روحیات و نکات فنی بازیکنان آشنایی کامل دارد.»


دباغیان در رابطه با کناره گیری‌اش از سرمربی شدن تیم ملی کاراته بیان کرد: «فردی که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود باید تمام وقت در خدمت تیم باشد و همه توانش را برای موفقیت تیم ملی بگذارد. من به دلیل مسائل شخصی و مشکلات مادرم نمی‌توانستم در کنار تیم ملی باشم. مادر من دچار بیماری قلبی و ازپا افتادگی است و به من هم وابسته است و نمی‌توانم در کنارش نباشم. به همین دلیل از انتخابات کمیته فنی کناره گیری کردم.»


وی در خصوص حواشی برگزاری انتخابات و رای ندادن رییس فدراسیون در انتخاب سرمربی تیم ملی افزود: «انتخابات در فضای کاملا آزاد برگزار شد و دموکراسی به صورت کامل در انتخابات حاکم بود. طباطبایی هم به دلیل اینکه اطلاعات تخصصی از کاراته نداشت حق رای خودش را در اختیار نایب رییس فدراسیون گذاشت و این مساله جای تحسین دارد.»


پیشکسوت کاراته ایران در مورد انتقاد برخی از قهرمانان این رشته مبنی بر اینکه تیم ملی وقت زیادی برای آماده شدن جهت حضور در مسابقات جهانی اتریش ندارد، گفت: «بازیکنان تیم ملی چندین سال است که در اردوها حضور دارند و تجربه شرکت در مسابقات جهانی را دارند. اگر این بچه‌ها صفر کیلومتر بودند، فرصت 4-5 ماهه برای آمادگی کم بود، اما وضعیت آمادگی ملی‌پوشان خوب است. اگر برای این تیم حاشیه درست نکنند و سنگ جلوی پایشان نگذارند حتی از دور قبل رقابت‌ها نتیجه بهتری می‌گیرند.»


دباغیان در خصوص مربیان تیم ملی کاراته و حضور کادر فنی جوان بالای سر تیم افزود: «ما در ایران مربیان جوان زیادی در کاراته داریم. عموزاده، کتیرایی، بهنام فر و ناظریان از جمله مربیانی هستند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و باید به آنها فرصت کار کردن داد. به نظر من باید همه به این جوانان اعتماد کنیم و با یک همدلی و حمایت همه جانبه آینده کاراته ایران را تضمین کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته