دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1401 - 13:11
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

ضرغامی: ۴ اثر مهم را در یونسکو به ثبت رساندیم

ضرغامی: ۴ اثر مهم را در یونسکو به ثبت رساندیم
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: چهار اثر مهم در یونسکو به ثبت رسید و آثار ثبت شده ما از ۱۷ اثر به ۲۱ اثر افزایش یافت و این ترتیب مقام ایران در زمینه ثبت آثار یونسکو از مقام هفتم به مقام ششم ارتقا پیدا کردیم.
کد خبر : 821503

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز( چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک شب یلدا به ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر جهان، گفت: یلدا متعلق به همه مردم دنیا است و رییس جمهور نیز امروز صحبت‌های خوبی درباره شب یلدا در هیات دولت داشته و ثبت جهانی یلدا در یونسکو را تحسین کرد.

وی افزود: شب یلدا مبانی ایدیولوژیک، فکری و اسلامی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره بودجه سال آینده نیز تصریح کرد: لایحه احکام ثابت بودجه برای که اولین بار در دولت انجام می‌شود که اقدام مفیدی است که در عین دولت صورت گرفته است.

ضرغامی در عین حال اعلام کرد: پرداخت هرگونه مالیات، عوارض و پیمان سپاری ارزی برای صادرات صنایع دستی منتفی شد.

وی گفت: چهار اثر مهم در یونسکو به ثبت رسید و آثار ثبت شده ما از ۱۷ اثر به ۲۱ اثر افزایش یافت و این ترتیب مقام ایران در زمینه ثبت آثار یونسکو از مقام هفتم به مقام ششم ارتقا پیدا کردیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این موفقیت در سالی صورت گرفت که ما سهمیه ثبت آثار ناملموس نداشتیم، اما با درایتی که صورت گرفت و مدیریت انجام شده با استفاده از ظرفیت برخی کشور‌ها این موفقیت به دست آمد که می‌توان به پرونده یلدا با همکاری افغانستان، ترکمن دوزی با همکاری ترکمنستان و آلت موسیقی بربط (عود) با همکاری سوریه اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته