دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فوتبال بدون تماشاگر مثل خانواده بی پدر است

اقبالی: ۴۰ سال است مشکلات فوتبال را می‌گوییم اما گوش شنوایی نیست/ دربی محتاطانه‌ای را شاهد نبودیم

اقبالی: ۴۰ سال است مشکلات فوتبال را می‌گوییم اما گوش شنوایی نیست  دربی محتاطانه‌ای را شاهد نبودیم
مدرس فیفا گفت: ۴۰ سال است از مشکلات فوتبال می‌گوییم اما گوش شنوایی نیست.
کد خبر : 821389

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره تساوی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۹ اظهار داشت: دو تیم بازی شجاعانه و جسورانه‌ای را انجام دادند و به دنبال ۳ امتیاز مسابقه بودند. نسبت به بسیاری از دربی‌های سرخابی شاهد دربی محتاطانه نبودیم و بازی متفاوتی برگزار شد اما بزرگ‌ترین مسابقه باشگاهی بدون حضور تماشاگران بود و در واقع شور و هیجان نداشت. فوتبال بدون تماشاگر مثل این است که خانواده پدرش را از دست داده و روح و جان ندارد.

وی ادامه داد: دربی بازی مهم و ارزشمندی است و از یک هفته قبل از آن و بلکه زودتر هواداران لحظه شماری می‌کنند تا این بازی را در خانه یا ورزشگاه ببینند. رسانه‌ها به آن می‌پردازند و خوراک خبری تحلیلی برای مخاطبان ایجاد می‌کنند. چند روز به دربی اعلام می‌شود بازی با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و در پیشانی لیگ برتر است بعد خبر لغو آن می‌آید و در نهایت به خاطر آلودگی هوا بدون تماشاگر اعلام می‌شود. ۱۰۰ هزار تماشاگر می‌توانند به دربی خون تازه‌ای ببخشند اما دربی بدون تماشاگر می‌شود. این فوتبال ارزشی ندارد و بازیکنان به خاطر قرارداد با باشگاه در زمین حاضر می‌شوند. هر کجای این فوتبال انگشت می‌گذاریم درد است و دیگر ارزشی ندارد. فاصله فوتبال ایران با دنیا را در جام جهانی دیدیم و فهمیدیم فاصله بسیا زیادی با کشورهای دیگر داریم.

**فوتبال علم توأم با هنر است

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: ۴۰ سال است از مشکلات فوتبال می‌گوییم اما گوش شنوایی نیست. به رأس هرم که تیم ملی است چسبیده‌ایم و پایین هرم را رها کرده‌ایم. باشگاه‌ها در سطوح پایه باید بازیکن بسازند و از دل لیگ بازیکنان مستعد به تیم ملی برسند. باید سرمایه‌گذاری اصولی صورت گیرد و دیدیم قطر با سرمایه‌گذاری عظیم جام جهانی را با مدیریت دقیقی برگزار کرد و درآمدزایی بسیار خوبی داشت. قطر ۵ میلیون جمعیت دارد و ایران ۸۵ میلیون اما نمی‌توانیم در اندازه این کشور ظاهر شویم. فوتبال علم توأم با هنر است و نمی‌توانیم بازیکن مستعد تولید کنیم. در جام جهانی با ۳ شکست به خانه بازگشتیم تا اتفاقی تکراری را شاهد باشیم و باز هم این اتفاق تکرار خواهد شد.

**هیچ جای دنیا بازیکن در آستانه دربی جدا نمی‌شود 

‌وی در مورد اتفاق عجیب جدایی یورگن لوکادیا از پرسپولیس دو روز قبل از دربی تصریح کرد: این بازیکن از دل فوتبال حرفه‌ای اروپا به ایران آمد و فوتبال حرفه‌ای را می‌شناسد. چنین بازیکنی ۴۸ ساعت مانده به بازی بزرگ دربی بی‌انضباطی بزرگی می‌کند و از تیم جدا می‌شود. اگر پولش به طور کامل پرداخت شده و طلبی ندارد پس علت جدایی به مدیریت باشگاه باز‌ می‌گردد. هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. سرمربی تیم می‌گوید هنگ کرده است. ماجرا به مسائل مدیریتی باز‌می‌گردد. رقابت ناسالم وجود دارد و از گذشته چنین بوده است. شیخ دیاباته که مصدومیت دارد تنها به دلیل آنکه روزی در استقلال بازی می‌کرده جذب شده و به درد پرسپولیس نخورده است. 

**فوتبال ما آماتور هم نیست 

اقبالی یادآور شد:  فردی را مدیرعامل باشگاه استقلال می‌کنند که در گذشته امتحان خود را پس داده است. او مدیر هزینه است و لابی سیاسی نمی‌داند. می‌گوید به او گفته بودند باشگاه بدهی ندارد وقتی پست گرفته متوجه بدهی‌ها شده است. الان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان وام گرفته شده تا بدهی‌ها پرداخت شود. در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌آینده وام چگونه تسویه می‌شود؟ سهام باشگاه به مردم فروخته شده تا بدهکاری‌های دو باشگاه پرداخت شود اما کدام سهام به مردم داده می‌شود؟ فوتبال ما آماتور هم نیست چه برسد به حرفه‌ای؛ امیدی به آینده نیست مگر اینکه پاکسازی کنیم.تاج گفته بدهی مارک ویلموتس از درآمد جام جهانی که فیفا پول می‌دهد پرداخت می‌شود. پولی که باید برای توسعه و گسترش فوتبال ایران صرف شود به جیب ویلموتس می‌رود. با این روش آینده‌ای نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب